سه رمان نوجوان در حوزه انقلاب، هفته آینده با حضور 3 منتقد و نویسندگان آثار، همچنین تنی چند از نویسندگان کودک و نوجوان در خبرگزاری مهر به شیوه نقد تطبیقی، بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تالار اجتماعات این خبرگزاری، دوشنبه آینده دوم بهمن میزبان نشست نقد و بررسی سه رمان نوجوان با محوریت انقلاب است که در آن، علاوه بر محمدرضا شمس و محمدحسن حسینی، یک مجری ـ منتقد به نقد تطبیقی سه رمان «گذر از کوه کبود»، نوشته محمدعلی علومی، «فصل پنجم سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی و «شاهین‌ها و بشکه باروت» نوشته محمدرضا اصلانی می‌پردازند.

منتقدان این برنامه عمومی قرار است در این نشست علاوه بر نقد و بررسی جداگانه هر یک از این رمان‌ها، هر سه اثر را نیز با شاخص‌هایی مانند توجه به رویدادهای اصلی و اساسی انقلاب، شخصیت‌های اثرگذار در پیروزی نهضت مردم ایران و ترویج روحیه انقلابی از طریق رمان برای نوجوانان بررسی کنند.

محمدرضا شمس، نویسنده نام‌آشنای کودکان و نوجوانان و منتقد ادبیات داستانی در این نشست در کنار محمدحسن حسینی، نویسنده، شاعر، منتقد و پایه‌گذار نشست‌های نقد و بررسی کتاب حوزه هنری موسوم به «آیینه‌های روبرو» در این نشست حاضر خواهند بود. این دو منتقد، همراه با یک مجری و کارشناس ادبی، قرار است درباره این سه اثر با نمایندگان رسانه‌های گروهی و مهمانان نشست به گفتگو بپردازند.

حضور نویسندگان این سه رمان در برنامه قطعی است و خبرگزاری مهر با دعوت از نویسندگان رمان‌های نوجوان، همچنین اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و هنرمندان حوزه هنری در زمینه کودک و نوجوان، این نشست را برگزار خواهد کرد.

این مراسم، روز دوشنبه دوم بهمن از ساعت 14 در تالار اجتماعات خبرگزاری مهر، واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی، پس از خیابان سمیه، کوچه بیمه، شماره 18 طبقه نخست برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.