جهرم - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تاکنون 101 هزار نفر از شهروندان جهرمی در طرح پزشک خانواده شهری ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید محمدکاظم تدین صبح سه شنبه در جلسه ستاد پزشک خانواده این شهرستان با اشاره به ثبت نام 101 هزار نفر از مردم در طرح پزشک خانواده، اظهار داشت: تمام بیمه شدگان بر اساس دفترچه بیمه معتبر و شماره ملی احراز هویت شده و ثبت نامه شده اند.

وی اظهار داشت: کسانی که فاقد بیمه درمان هستند طبق ضوابط، زیر پوشش بیمه ایرانیان قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر پزشکان عمومی و متخصص رادیولوژی‌های خصوصی و دولتی سطح جهرم نیز در برنامه پزشک خانواده فعال بوده و با تعرفه‌های جدید به ارائه خدمت به همشهریان می‌پردازند و در طرح پزشک خانواده در مورد آزمایشگاه ها مقرر شده که 56 درصد از تعرفه دولت برای بخش خصوصی از طریق سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت و 44 درصد تعرفه دیگر نیز توسط دریافت کننده خدمات پرداخت شود و به زودی با پیوستن آزمایشگاه های بخش خصوصی به این برنامه، این تعرفه های قابل اجراست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: انتخاب پزشک خانواده از سوی خانوار در فاصله مجاز تعیین شده اختیاری است و تنها عامل محدود کننده، نام‌نویسی افراد نزد پزشک معین طبق ظرفیت تعیین شده است.

دکتر تدین خاطرنشان کرد: بر این اساس برنامه ریزی صورت گرفته پزشک خانواده موظف است در هفته 44 ساعت جز در روزهای تعطیل رسمی به ارائه خدمات به افراد زیر پوشش بپردازد و ساعت کار تیم سلامت روزانه هشت ساعت تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به نحوه رسیدگی به شکایات در طرح پزشک خانواده، ابراز داشت: سوپر وایزر اورژانس در بیمارستان‌های مطهری و پیمانیه جهرم همچنین در کلینیک هنری و مرکز پاسخگویی به شکایات مردم نیز به صورت تلفنی از ساعت 8 صبح تا 10 شب از طریق شماره تلفن 3345661 وظیفه هدایت و راهنمایی بیماران و رسیدگی به شکایات مردمی طرح پزشک خانواده را به عهده دارند.

جهرم در 185 کیلومتری شیراز قرار دارد.