کرج – خبرگزاری مهر: معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش های فنی و حرفه ای استان البرز گفت: دور دوم آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای کوتاه مدت (کپسولی) طی امضای تفاهم نامه میان این اداره کل با برخی دستگاه های استان برای استفاده عموم اجرا می شود.

تقی غیاثی تبار در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اجرای طرح های آموزشی کوتاه مدت فنی و حرفه ای در استان البرز اظهار داشت: این آموزش ها با هدف ارتقای سطح توانمندی شهروندان و افزایش آگاهی و مهارت آنها ارائه می شوند.

وی گفت: با توجه به ضرورت آشنایی شهروندان با آموزشهای مهارتی و حرفه و فن تاکنون تفاهم نامه هایی با برخی ادارات کل استان برای ارائه این مهارتها در قالب دوره های کوتاه مدت به امضا رسیده است.

غیاثی تبار با اشاره به تفاهمنامه های منعقده بین این اداره کل و شرکت های توزیع نیروی برق، فروش و توزیع گاز استان البرز و شهرداری کرج افزود: با همکاری این شرکت ها و اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال احمر استان البرز آموزش هایی در زمینه آشنایی با آموزش های فنی و حرفه  ای و مهارتی، آسیب های اجتماعی، مهارت های زندگی و بهبود اقتصاد خانوار اجرا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه تا کنون جلساتی نیز با هدف بررسی راه کارهای اجرای آموزش های عمومی کوتاه مدت (کپسولی) با حضور کارشناسان برگزار شده است، ادامه داد: شناسایی گروه های هدف و چگونگی تدوین استاندارد و درسنامه های آموزشی برای اجرای دوره های آموزش کوتاه مدت، برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر این آموزش ها و جلب رضایت شرکت کنندگان با حضور کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی آموزشهای فنی و حرفه ای استان البرز از استقبال چشمگیر شهروندان از اجرای دور اول این آموزش ها در شهرستان کرج و در منطقه اهری فردیس خبر داد و ابراز امیدواری کرد با حضور فعال سایر دستگاه ها و همکاری آنها در راستای تفاهمنامه های منعقده شاهد حضور گسترده عموم علاقه مندان در این دور از آموزش های کوتاه مدت (کپسولی) باشیم.