بوشهر - خبرگزاری مهر: آزمون ویژه روحانیون مستقر استان بوشهر، کارگاه آموزشی حجاب ویژه بانوان در شهرستان دشتی و تشکیل خانه قرآن روستای گرگور تنگستان عنوان خبرهای کوتاه تبلیغات اسلامی بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن دبستانی مسئول امور مبلغین اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری آزمون تفسیر جزء 30 قرآن کریم ویژه روحانیون مستقر خبر داد و اظهار داشت: به منظور برگزاری آزمون تفسیر قرآن کریم، کتاب تفسیر جزء 30 قرآن کریم در بین روحانیون استان توزیع شد.

مسئول توزیع کتب اداره کل تبلیغات اسلامی در ادامه بیان داشت: هدف از برگزاری این آزمون، آشنایی روحانیون با محتوای قرآن کریم و ارتقاء سطح علمی و اعتقادی آنان است.

وی ادامه داد در استان بوشهر 83 روحانی مستقر به فعالیت مشغول هستند که این آزمون اسفند 91 از 63 نفر از روحانیون دائم و پاره وقت استان برگزار می‌شود.

کارگاه آموزشی حجاب ویژه بانوان در شهرستان دشتی برگزار شد

به همت امور بانوان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی کارگاه آموزشی بانوان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.مبلغه اعزامی از قم در این کارگاه با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در اسلام گفت: حجاب، حصار و حریم عفت زن و سنگر محکمی است که راه ورود فساد و هرزگی‌ها را سد می‌کند و به زن شخصیت و احترام می‌بخشد.

رقیه درویشی اضافه کرد: برای فعالیت زنان در جامعه باید تسهیلاتی فراهم شود تا آنان عادلانه از فرصت های آموزشی و پرورشی بهره ببرند. حجاب برای زنان مصونیت به همراه دارد، نه محدودیت و مهجوریت لذا دختران و بانوان مومن با حفظ حجاب و عفاف ارزش و گوهر وجودی خود را حفظ می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد همه دختران و بانوان کشور اسلامیمان با الگو قرار دادن شیوه و روش زندگی بانوان نمونه اسلام مانند حضرت زهرا سلام الله علیها و فاطمه معصومه سلام الله علیها موجبات پیشرفت و تعالی خود را فراهم کنند.

تشکیل خانه قرآن روستای گرگور تنگستان

مسئول قرآنی اداره تبلیغات اسلامی تنگستان از فراهم کردن مقدمات تاسیس خانه قرآن در روستای گرگور از توابع بخش ساحلی این شهرستان خبر داد و بر حمایت از فعالیت های خانه های قرآنی روستایی مطابق با تفاهمنامه سازمان دهیاری ها با سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده، نشر و ترویج فرهنگ قرآن کریم در روستاها با نام خانه قرآن در بخش نرم افزاری بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی و در بخش سخت افزاری بر عهده سازمان دهیاری ها و همکاری دهیاری روستاها است.

عبدالحسین ناصری تصریح کرد: فرهنگ قرآنی به عنوان فرهنگ مرجع و مبنا در زندگی فردی و اجتماعی ضامن سلامت حیات اجتماعی روستاها و زمینه ساز رشد و تعالی و توسعه روستاها در تمام ابعاد است.

در این دیدار حسن فیضیان از فعالان قرآنی روستای گرگور نیز ضمن تشکر از فعالیت های کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی تنگستان در گسترش فرهنگ قرآنی و حائز اهمیت دانستن ضرورت ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی، آمادگی خود را جهت تاسیس خانه قرآن در این روستا اعلام کرد.

برگزاری گفتمان دینی با موضوع تحکیم بنیان خانواده در شهر شنبه

اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در در جمع خواهران شهر شنبه یک دوره گفتمان دینی با موضوع تحکیم بنیان خانواده برگزار کرد.

استاد حوزه و دانشگاه در این گفتمان دینی در سخنانی به اهمیت رعایت حجاب و جایگاه زنان محجبه در جامعه دینی و اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: زن با حجاب چون غنچه ای است که هر کس نمی تواند هوس چیدن آن را داشته باشد اما زن بی حجاب چون گلی است که زیبائی‌هایش موجب چیدن نابهنگام و پر پرشدنش بدست بیگانگان می شود.

رقیه درویشی افزود: زنان باید با رعایت حجاب خود را از نگاه نامحرمان دور نگه دارند و با حفظ پوشش دینی و اسلامی خود الگویی برای تمامی زنان جوامع غربی باشند.در پایان این جلسه درویشی به سئوالات حاضران پاسخ داد.

لزوم استفاده از روش های نوین در آموزش قرآن کریم

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتی در اجتماع قرآن آموزان مؤسسه قرآنی باب الحوائج شهر خورموج گفت: در آموزش قرآنی از روش های نوین استفاده شود.

جواد احمدی منفرد در این بازدید اظهار داشت: انسانی که با قرآن انس می گیرد از انجام گناه پرهیز می کند و در این صورت جامعه ای پاک و امن ایجاد می شود.

وی افزود: باید روش های قرآنی جدید در مؤسسات قرآنی اجرایی، فعالیت های قرآن و نهج البلاغه در مؤسسات تقویت و افراد قرآنی تربیت شوند تا شیفته و علاقمند به ائمه و اهل بیت باشند. توسعه فرهنگ قرآنی از شرح وظایف مؤسسات قرآنی است و با تشکیل کمیته کاربردی فعالیت های قرآنی توسعه و تقویت می شود.