کرمانشاه – خبرگزاری مهر: در بازدید استاندار کرمانشاه و دستیار ویژه رئیس جمهور از روند اجرایی طرح راه آهن غرب کشور از اتمام طرح راه آهن غرب تا قبل از پایان دولت دهم خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادوش هاشمی استاندار کرمانشاه و علی اکبر محرابیان دستیار ویژه رئیس جمهور روند اجرایی طرح راه آهن غرب کشور از ملایر تا کرمانشاه را مورد بازدید و بررسی قرار دادند.

در این بازدید از اجرای قطعات نصب شده ریلی و همچنین زیرساخت های انجام شده در طول مسیر ملایر تا کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

مسیر ملایر به کرمانشاه در 5 قطعه در حال اجرا است که 140 کیلومتر آن آماده ریل گذاری است و در بازدید دستیار ویژه رئیس جمهور و استاندار کرمانشاه بر تسریع در اجرای آن تاکید و عنوان شد که طرح راه آهن غرب کشور به عنوان طرحی مهم و کلان با قابلیت ها و ظرفیت های خاص در سطح ملی تا قبل از پایان دولت دهم به بهره برداری می رسد

بزرگترین طرح آبرسانی کشور در استان کرمانشاه در حال اجرا است

دستیار ویژه رئیس جمهور در بازدید از طرح سامانه گرمسیری استان کرمانشاه گفت: این طرح بزرگترین و پراهمیت ترین طرح آبرسانی کشور است که در غرب استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب اجرا می شود.

علی اکبر محرابیان اظهار داشت: با اجرای کامل این طرح بخش وسیعی از اراضی کشاورزی استان آبی گردد و بخش کشاورزی آن بیش از پیش دارای رونق می شود.

وی بیان داشت: این طرح دارای چندین تونل عظیم انتقال آب از 6 سد به اراضی کشاورزی استان کرمانشاه است.

محرابیان گفت: طرح سامانه گرمسیری استان کرمانشاه دارای 2 هزار و 670 میلیارد تومان اعتبار است که هم اکنون از 45 درصد پیشرفت برخوردار است.

وی افزود: خوشبختانه با مدیریت خوبی که در استان کرمانشاه وجود دارد و همچنین مجری طرح که بسیار توانمند و کارآمد است اجرای طرح سامانه گرمسیری در منطقه غرب این استان از روند خیلی خوبی برخوردار است.