قم - خبرگزاری مهر: رئیس بخش هیئت داوران همایش نهج البلاغه و ادبیات از ارسال 700 مقاله پژوهشی به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شهیدی در مراسم افتتاحیه نخستین همایش " نهج البلاغه و ادبیات" که صبح پنج شنبه در سالن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: از حدود 700 مقاله که به دبیرخانه همایش نهج البلاغه و ادبیات رسیده است، در مرحله اول 489 مقاله انتخاب شدند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت داوران که افرادی متخصص در این حوزه هستند، از میان این مقالات انتخاب شده، 220 مقاله را انتخاب کردند و نهایتا 40 مقاله به عنوان مقاله های برتر انتخاب شدند.

رئیس بخش هیئت داوران نخستین همایش "نهج البلاغه و ادبیات" تاکید کرد: بر حسب امتیازی که محققین و برگزیدگان این همایش کسب کرده اند، مقاله های برتر در چهار مجلد چاپ شده و به صورت الکترونیکی و سی دی نیز گردآوری شده است.

وی با بیان اینکه نگاه دست اندرکاران همایش نهج البلاغه و ادبیات یک نگاه کیفی بوده است، گفت: اگر قرار است در مجرای همایش هایی اینگونه، باب هایی از حوزه مورد نظر باز شود و به ابعاد کاربردی مقالات توجه شود، این همایش قطعا توانسته موفقیت های بزرگی کسب کند.

به گفته شهیدی قریب به 10 استاد دانشگاه با مرتبه استاد تمامی، 20 دانشیار و تعداد قابل توجهی استادیار در این همایش شرکت داشته اند.

وی تصریح کرد: تنوع مقالات هم دارای شاخص قابل توجهی بوده است و پراکندگی جغرافیای دانشگاه ها و مراکز حوزوی شرکت کننده و عضویت شرکت کنندگان در مراکز علمی و پژوهشی خود نشان دهنده وسعت بسترهای این همایش است.

رئیس بخش هیئت داوران نخستین همایش نهج البلاغه و ادبیات در پایان با اشاره به اینکه در این همایش چهار پنل تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: دو پنل با عنوان ادبیات و یک پنل نیز با عنوان زبان شناسی و سبک شناسی برگزار می‌شود، همچنین پنل چهارم نیز در زمینه ترجمه و بلاغت تعریف شده است.