ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی بر لزوم تبیین رشادتهای مردم ارومیه در سالروز به توپ بستن مسجد اعظم این شهر توسط رژیم طاغوت در 2 بهمن57 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم علی نژاد بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های دوم بهمن ماه سالروز آغاز جنگ مسلحانه انقلابیون علیه رژیم شاه در ارومیه، افزود: متاسفانه بزرگداشت روزهای تاریخی و طلایی انقلاب در آذربایجان غربی طی دهه های گذشته مورد غفلت قرار گرفته که باید رشادتها و تاثیرات مبارزات مردم استان در پیروزی انقلاب بررسی و برای جوانان تبیین شود.

وی سالروز دوم بهمن سال 57  را روز تاریخی و تاثیرگذاری در انقلاب اسلامی ایران  دانست و با بیان اینکه این روز در آذربایجان غربی ماندگار و ارزشمنداست، اظهار داشت: باید با برگزاری مراسم باشکوه و گسترده به این برنامه ها و مناسبت ها بها داده شود.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی از برگزاری مراسم گرامیداشت این حماسه تاریخی طی روز دوشنبه دوم بهمن ماه سالجاری به همت شهرداری ارومیه در مسجد اعظم ارومیه خبر داد و اعلام کرد: پخش صحنه هایی از انقلاب اسلامی در صدا و سیما، اهدا لوح تقدیر و تجلیل از مبارزان زمان انقلاب و خانواده های شهدای این روز تاریخی از برنامه های سالروز حماسه دوم بهمن 57 است.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این نشت هماهنگی با بیان اینکه آغاز برنامه های بزرگداشت دهه فجر از دوم بهمن ماه در قالب جشنهای انقلاب یک مطالبه مردمی است،‌ گفت: کمیته فرهنگی و هنری بزرگداشت دهه مبارک فجر امسال350 برنامه فرهنگی و هنری را از 2 تا 22 بهمن ماه اجرا می کند.

طاهر بخشایی سرپرست فرهنگسرای جوان ارومیه نیز در ادامه این جلسه از برگزاری مراسم جشن به مناسبت گرامیداشت دوم بهمن 57 خبر داد و افزود: این مراسم عصر روز دوم بهمن از ساعت 16 تا 18 در سالن دو هزار نفریخانه جوان ارومیه برگزار می شود.

تحلیل و بیان خاطرات انقلاب در ارومیه از زبان مبارزان انقلاب از صدا و سیما، رونمایی از تمبر یادبود دوم بهمن همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت دوم بهمن، ‌اعزام دانش آموزان در قالب کاروان راهیان نور، درج عکس شهدای دوم بهمن 57 در بنرها از برنامه هایی است که همزمان با گرامیداشت دوم بهمن در ارومیه برگزار می شود.