بروجرد - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در واکنش به گزارش خبرگزاری مهر در مورد روند کند احداث واحدهای مسکن مهر بروجرد گفت: در حال حاضر سه هزار واحد مسکن مهر در بروجرد آماده افتتاح بوده ولی متاسفانه روند کند ایجاد زیرساختها مانع از بهره برداری شده است.

شهرام ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت مسکن مهر بروجرد اظهار داشت: در حال حاضر در بروجرد 12 هزار و 460 واحد مسکن مهر در حال احداث است که از ین تعداد 6 هزار واحد خودمالک محسوب می شود.

وی ادامه داد: از تعداد واحدهای مسکن مهر خودمالک در بروجرد تعداد چهار هزار واحد 100 درصد به بهره برداری رسیده و دو هزار واحد نیز 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به تدریج توسط متقاضیان به بهره برداری می رسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان یادآور شد: همچنین در حال حاضر شش هزار و 460 واحد مسکن مهر دولتی 99 ساله در بروجرد در حال احداث است که تاکنون سه هزار و 68 واحد آن به صورت 100 درصد کار ساختمانی آنها به اتمام رسیده است.

عکسها تزئینی است

ملکی ادامه داد: مابقی واحدهای دولتی نیز به طور میانگین حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که به زودی تکمیل خواهند شد.

وی در مورد دلایل تاخیر در بهره برداری واحدهای مسکن مهر بروجرد نیز اینگونه توضیح داد: یکی از مشکلات ما در این زمینه روند کند احداث زیرساختهای پروژه های مسکن مهر در بروجرد است و در این راستای جلسه ای روز گذشته نیز با دستگاههای مرتبط در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با اشاره به پیشرفت 90 درصدی ایجاد زیرساخت برق برای پروژه های مسکن مهر بروجرد گفت: این در حالیست که هم اکنون به لحاظ خدمات زیربنایی آب و فاضلاب 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ملکی یادآور شد: همچنین ایجاد تاسیسات شرکت گاز برای پروژه های مسکن مهر بروجرد 50 درصد پیشرفت دارد و شرکت مخابرات نیز تنها 40 درصد کار را انجام داده است.

وی با بیان اینکه وضعیت احداث پروژه های مسکن مهر بروجرد مطلوب است، عنوان کرد: چیزی که ما از مسئولان دستگاههای مرتبط می خواهیم تسریع در اجرای خدمات زیربنایی مثل آب و فاضلاب و گاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان با بیان اینکه آماده سازی تمام خیابانهای اصلی پروژه های مسکن مهر انجام شده است، عنوان کرد: در این راستا 100 درصد کار زیرسازی انجام و 50 درصد معابر نیز روکش آسفالت شده است.

ملکی با بیان اینکه بهره برداری از پروژه های مسکن بروجرد در گرو ایجاد زیرساختها و ایجاد انشعابات آب، فاضلاب، گاز و ...است، یادآور شد: با پیگیریهای صورت گرفته مقرر شده است تا اوایل اسفندماه کار ایجاد خدمات زیربنایی این پروژه ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ماآمادگی داریم که هر چه سریعتر واحدهای مسکن مهر بروجرد را در اختیار متقاضیان قرار دهیم، عنوان کرد: تسریع در روند این امر نیازمند همکاری شرکتهای خدماتی است.

به هر روی با توجه به اظهارات مدیر کل راه و شهرسازی استان لرستان توپ تاخیر در بهره برداری واحدهای مسکن مهر بروجرد به زمین دستگاههای خدمت رسان می افتد که باید هر چه سریعتر زمینه بهره برداری از این واحدها را تا قبل از پایان دولت فراهم کنند تا حداقل در این ماههای پایانی کام مردم بروجرد از طرح مسکن مهر دولت شیرین شود.