دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایران پیشرفت با محوریت مفاهیم، مبانی و ارکان پیشرفت 18 و19 اردیبهشت ماه 92 در محل کتابخانه ملی جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگارمهر، دکتر اکبرزاده - دبیر دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایران پیشرفت با بیان این که این کنفرانس نیز همانند کنفرانس اول، هدفمند و ماموریت گراست، اظهار داشت: کنفرانس‌های سالانه مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، رویدادهای علمی هدفمندی هستند که هر یک به منظور دستیابی به اهداف خاصی طراحی و اجرا می‌شود.

وی هدف کنفرانس دوم را دستیابی به فهمی مشترک از مبانی فلسفی، علمی و دینی الگو و ارائه تصویری روشن، قابل اعتماد و کاربردی از آن عنوان کرد.
 
دبیر دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایران پیشرفت تصریح کرد: کمیته اجرایی کنفرانس تا کنون 11 بار تشکیل جلسه داده و فعالیتهای ترویجی و اطلاع رسانی کنفرانس با توزیع پنج هزار پوستر فراخوان مقالات آغاز شده است.
 
وی ادامه داد: همچنین پایگاه الکترونیکی دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از 20 آذر ماه راه‌اندازی شده و نسخه انگلیسی پایگاه نیز از 20 دی ماه در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
 
دبیر دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت خاطرنشان کرد: با فعال شدن کمیته علمی کنفرانس محورها و موضوعات کنفرانس و سخنرانان کلیدی مشخص شده‌اند و در مرحله دعوت از سخنرانان خارجی هستیم.
 
دکتر فخرایی، عضو کمیته اجرایی کنفرانس هم محورهای کنفرانس را مفاهیم و مبانی عمومی پیشرفت، پیشرفت و حوزه‌های معرفتی جهان اسلام، اصول و ارکان پیشرفت و اصول و مبانی پیشرفت در حوزه‌های اجتماع، سیاست، اقتصاد و فرهنگ و سایر موضوعات مرتبط عنوان کرد.
 
وی با اشاره به اینکه مهلت دریافت مقالات تا اول اسفند ماه سال جاری ادامه دارد، خاطرنشان کرد: فرآیند ثبت و داوری مقالات در این کنفرانس به صورت کاملا الکترونیکی صورت می‌گیرد و برای هر یک از محورهای موضوع یک سرگروه داوری تعیین شده که مقالات را قبل از ورود به چرخه داوری ارزیابی کرده و فرآیند داوری را مدیریت می‌کند.
 
به گزارش مهر، علاقمندان به ارائه مقاله در دومین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از اخبار، محورهای کنفرانس و چارچوب و ضوابط تدوین مقالات به وبگاه کنفرانس به نشان http://sc.olgou.ir مراجعه کنند.