نماینده پارلمان سوریه با بیان اینکه ادامه بحران این کشور به نفع غرب است اظهار داشت که مخالفان خارج نشین سوریه نماینده مردم این کشور نیستند.

ماریا سعاده نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر درباره بحران این کشور گفت: گروه های مسلح تنها به نابودی سوریه و زیرساخت های آن فکر می کنند و هرگز به گفتگو نمی اندیشند.

وی افزود: آنچه در سوریه رخ می دهد درگیری میان مخالفان سوری و دولت نیست بلکه میان گروه های خارجی و برخی شهروندان سوری با دولت است. این گروه ها و کسانی که خود را مخالف می نامند و خارج از سوریه بسر می برند نماینده مردم سوریه نیستند.

نشست مخالفان سوری در کشورهای خارجی نه تنها به حل بحران سوریه کمک نمی کند بلکه هدف آنها کشتار و تخریب بیشتر در این کشور است.

سعاده خاطرنشان کرد: سوریه حامی مقاومت است و همواره یک تهدید برای اسرائیل بوده است لذا سوری ها در شرایط کنونی بهای حمایت از مقاومت را می پردازند.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه گفت: حمایت تسلیحاتی و مالی کشورهای حاشیه خلیج فارس از مخالفان سوری و به رسمیت شناختن آنها از سوی آمریکا و هم پیمانان آن مشکل اصلی عدم حل بحران سوریه است.

وی با اشاره به نشست های مخالفان سوری در کشورهای خارجی گفت: این نشست ها نه تنها به حل بحران سوریه کمک نمی کند بلکه هدف آنها کشتار و تخریب بیشتر در این کشور است.

ماریا سعاده با بیان اینکه ادامه بحران سوریه تنها به نفع کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی است گفت: بهترین راه حل بحران سوریه این است که گفتگوی ملی واقعی با حضور تمامی طیف ها و گروه های سوری انجام شود گفتگوهایی که در آن خواسته های مشروع تمامی شرکت کنندگان مطرح و بررسی شود.

نمایند پارلمان سوریه تصریح کرد: همه در سوریه خواهان تشکیل دولت جدید، واقعی و دموکراتیک هستند و این حق تمامی سوری ها است.

وی همچنین اظهار داشت که تحت فشار گذاشتن کشورهای حامی گروه های مسلح برای توقف ارسال سلاح به سوریه برای حل بحران این کشور یک ضرورت است.