بروجرد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بروجرد از توزیع 700 تن برنج در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه مرادی شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار در فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد اظهار داشت: در سطح شهرستان هیچ گونه مشکل کمبود برنج دیده نمی شود.

وی افزود: متاسفانه عده ای با در دست گرفتن افکار عمومی در سطح شهرستان جوسازی هایی ایجاد می کنند که باعت اختلال در بازار برنج می شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بروجرد تصریح کرد: با توجه به آنچه توسط بازرسان این اداره مشاهده شده است متاسفانه عده ای با ایستادن در صف های برنج تنها در حال ذخیره سازی برنج هستند به گونه ای که میزان برنج تزریق شده در بازار بیش از نیاز مصرفی خانوارهای بروجردی است.

مرادی افزود: آنچه که تجربه به ما می گوید الگوی مصرف در سطح شهرستان تغییری نکرده و تنها درخواست کاذب شهروندان است که سبب ایجاد صف برای تهیه برنج شده است.

وی اظهار داشت: بیش از 10نوع برنج ایرانی در کشور با قیمت های مختلف تولید و توزیع می شود به گونه ای که این نوع برنج ها تفاوت قیمت چندانی با برنج هندی نمی کنند و از نظر سلامت در تغذیه نیز دارای اعتبار بیشتری هستند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بروجرد یادآور شد: انتظار ما از مردم این است در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" سعی کنند تا حد ممکن با خرید محصولات داخلی از جمله برنج ایرانی از تولید ملی حمایت کنند.

مرادی یادآور شد: برنج ایرانی دارای سلامت بیشتر برای همشهریان و قیمت آن نیز چندان تفاوتی با برنج های خارجی نمی کند، ضمن اینکه شهرستان بروجرد نیز یکی از تولید کنندگان برنج در سطح کشور است.