استان تهران - خبرگزاری مهر: رئیس کلانتری 173 امین آباد شهرری از دستگیری یک زورگیر سابقه دار که از یک کارگر ضابعات جمع کن سرقت کرده بود خبر داد و گفت: ‌متهم تا کنون به پنج فقره زورگیری اعتراف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرگرد حسین امیری افزود: مأموران گشت انتظامی این یگان هنگام گشتزنی در خیابان "فیروز آباد" بودند که فردی سراسیمه به آنها مراجعه کرد؛ شاکی که "علی" نام داشت به مأموران گفت دقایق پیش در حال جمع آوری ضایعات بودم که فردی راهم را بسته و با تهدید چاقو و ضرب و شتم، تلفن همراه، کیف پولم و مقادیری سیم از من به سرقت برده و متواری شد.

وی بیان داشت: مأموران بلافاصله با گرفتن مشخصات ظاهری متهم از شاکی به گشتزنی در همان محدوده پرداختند که دقایقی بعد فردی را با همان مشخصات که در حال پرسه زدن بود، مشاهده کردند، مأموران برای دستگیری متهم وارد عمل شده و به او نزدیک شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داده و متواری شد با فرار او عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد که طی مسیر کوتاهی مأموران موفق شدند متهم را دستگیر کنند.

وی عنوان کرد: در بازرسی از متهم که "‌اکبر"‌ نام داشت اموال مسروقه شاکی ،یک قبضه چاقو و دو دستگاه تلفن همراه کشف شد، مأموران متهم را به همراه اموال مکشوفه و شاکی برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

سرگرد حسین امیری در پایان اضافه کرد: با انتقال متهم به کلانتری او مورد بازجویی قرار گرفت که طی بازجویی از متهم مشخص شد او سابقه دار است، او تا کنون به پنج فقره زورگیری اعتراف کرده است که مأموران بعد از تکمیل پرونده متهم را به پایگاه نهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

پلیس دو سارق زورگیر را با راهنمایی شاکی دستگیر کرد

سرپرست کلانتری 172 عبدالعظیم شهرری از دستگیری دو سارق زورگیر طی اجرای طرح امنیت محله محور در بلوار " مدرس " خبر داد و گفت: متهمان با راهنماییهای شاکی شناسایی و دستگیر شدند.

سرگرد منصور زمانی افزود: مأموران گشت انتظامی این یگان هنگام گشتزنی در ضلع غربی بلوار مدرس بودند که فردی سراسیمه به آنها مراجعه کرد؛ شاکی که "مهدی" نام داشت به مأموران گفت که زمانی که از محل کار قصد رفتن به منزل را داشتم دو نفر سد راهم شدند و با تهدید چاقو و ضرب و شتم کیف دستی ام که حاوی 340 هزار تومان وجه نقدو تلفن همراه ام بود را به سرقت برده و متواری شدند.

وی بیان کرد: شاکی ادامه داد دقایقی پیش هنگام تردد متهمان را مشاهده کردم، مأموران بلافاصله با گرفتن مشخصات ظاهری متهمان از شاکی به گشتزنی در همان محدوده پرداختند که دقایقی بعد دو نفر را با همان مشخصات که در حال پرسه زدن بود،مشاهده کردند.

سرپرست کلانتری 172 اضافه کرد: مأموران در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند متهمان را که به محض مشاهده پلیس قصد فرار داشتند را دستگیر کنند و در بازرسی از متهمان که "مرتضی" و "احمد" نام داشتند یک قبضه چاقو، دو دستگاه تلفن همراه دو کیف پول کشف شد.

وی تصریح کرد: مأموران متهمان رابه همراه شاکی و اموال مکشوفه برای تکمیل پرونده و تحقیقات بیشتر در خصوص جرایم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال دادند.

بازداشت سارقان لوازم خودرو در آخرین سرقت

رئیس کلانتری 167 دولت آباد شهرری از دستگیری دو سارق لوازم خودرو طی عملیاتی پلیسی در بلوار "بسیج" خبر داد و گفت: از متهمان تعدادی اموال مسروقه کشف شده است.

سرگرد اردشیر نادری افزود: مأموران این یگان هنگام گشتزنی در "بلوار بسیج" خیابان دولت آباد بودند که به دو نفر که در حال پرسه زدن بین خودروهای پارک شده بین شهرواندان بودند، مشکوک شدند و در حالی که مأموران لحظه به لحظه به آنها نزدیک می شدند، متهمان به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت متواری شدند با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و در نهایت دقایقی بعد مأموران موفق شدند با اجرای طرح مهار در سطح حوزه استحفاظی آنها را دستگیر کنند.

سرگرد نادری اضافه کرد: در بازرسی از متهمان که "حسین" و "سعید" ‌نام داشتند، تعدادی ابزار الات سرقت، یک قبضه چاقو، دو دستگاه تلفن همراه و یک ضبط خودرو کشف شد، آنها پس از دستگیری به منظور انجام تحقیقات پلیسی به کلانتری منتقل و تحت بازجوییهای فنی قرار گرفتند

وس عنوان کرد: در بازجوییهای پلیسی از متهمان آنها ضمن اعتراف به سرقت، مشخص شد سابقه دارند و چندین مرتبه به اتهام سرقت لوازم خودرو و موتورسیکلت بازداشت شده اند که مأموران متهمان را بعد از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا انتقال دادند.

سارق لوازم داخلی خودرو هنگام سرقت گرفتار قانون شد

رئیس کلانتری 163 ولنجک از دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده فرحزاد خبر داد و گفت: این متهم هنگام سرقت از خودروی شهروندان در این محدوده بازداشت شد.

سرگرد جواد یاسینی افزود: مأموران گشت انتظامی این کلانتری هنگام گشتزنی در محدوده خیابان مذکور بودند که متوجه حرکات و رفتارهای مشکوک مردی شدند که هر از گاهی داخل یک خودروی پارک شده حرکت کرده و با بخش های مختلف خودرو کلنجار می رود.

وی بیان کرد: بر همین اساس مأموران این فرد را تحت نظر قرار دادند تا اینکه دقایقی بعد، وی قفل در یک خودرو را باز کرده و بلافاصله اقدام به باز کردن ضبط آن کرد که در همین زمان مأموران وی را که گمان نمی کرد گرفتار شود، بازداشت کردند.

سرگرد یاسینی ادامه داد: متهم که از حضور به موقع پلیس شوکه شده بود، در کلانتری به جرایم خود اعتراف و عنوان داشت که شبها ضمن پرسه در محله فرحزاد به خودروهایی که از نظر ایمنی دارای سیستم مناسبی نمی باشد، دستبرد می زند که پس از ثبت اعترافاتش در خصوص چندین فقره سرقت دیگر، برای تحقیقات بیشتر به دادسرا منتقل شد.

بازداشت دو توزیع کننده مواد مخدر در کوهپایه تهران

کلانتر 122 دربند از دستگیری دو توزیع کننده مواد مخدر در محدوده دربند شمیرانات خبر داد و گفت: هنگام دستگیر این دو متهم سه معتاد نیز گرفتار شدند.

سرهنگ رسول قنبریضمن اشاره به دستگیری سه معتاد و دو توزیع کننده مواد مخدر در خیابان "دربند" افزود: مأموران تجسس این یگان در حال اجرای طرح برخورد با معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر بودند که در تعدادی از شهروندان به آنها مراجعه کرده و اعلام کردند که این محدوده دو توزیع کننده مواد مخدر با اقدامات خود آرامش و آسایش شهروندان را سلب کرده اند.

وی بیان داشت: با این توصیف مأموران کلانتری به محلی که شهروندان گزارش کرده بودند، اعزام شده و ضمن شناسایی محل دریافتند که این دو متهم با پاتوق کردن منزل خود، معتادان را به منزل راه داده و ضمن توزیع مواد مخدر در همان محل اقدام به استعمال مواد مخدر می کنند.

سرهنگ قنبری ادامه داد: با مسجل شدن جرایم متهمان هماهنگیهای لازم با مقام قضایی برای ورود به منزل انجام شده و دستور بازرسی و بازداشت متهمان از سوی مقام قضایی صادر شد که طی آن تیمهای عملیاتی این یگان در عملیاتی غافلگیرانه هر دو متهم به توزیع مواد مخدر و سه معتاد را که در منزل مذکور در حال استعمال مواد مخدر بودند، بازداشت کردند.

گفتنی است، این پنج متهم پس از اعتراف به جرایم خود به پایگاه یکم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل شده و در بازرسیهای انجام شده از منزل مذکور مقادیر قابل توجهی مواد روانگردان و مخدر کشف و ضبط شد.

سارقان لوازم داخلی خودرو در عملیاتی پلیسی بازداشت شدند

رئیس کلانتری 166 لشگرک شمیرانات از دستگیری سه سارق لوازم داخلی خودرو در محدوده لشگرک خبر داد و گفت: این متهم در عملیاتی پلیسی بازداشت شدند.

سرگرد سیف الله نوایی افزود: مأموران گشت این یگان در حال گشتزنی در محدوده های استحفاظی خود بودند که اپراتور کلانتری خبر وقوع یک سرقت لوازم داخلی خودرو را به آنها گزارش داد.

 وی بیان کرد: بلافاصله تیمهای عملیاتی این کلانتری در محلهای اعلام شده از سوی اپراتور حاضر شده و به گشتزنی و اجرای طرح مهار پرداختند که در نتیجه آن موفق شدند سه سارق لوازم داخلی خودرو را شناسایی و بازداشت کنند.

این مقام انتظامی در بیان چگونگی دستگیری متهمان گفت: مأموران در بررسیهای انجام شده به سرنشینان یک خودرو در این محدوده مشکوک شده و با توجه به اینکه آنها با دیدن مأموران از محل متواری شدند اقدام به تعقیب آنها کردند.

وی ادامه داد: راننده و دو سرنشین آن که بدون توجه به دستور پلیس سعی در فرار داشتند پس از شلیک هوایی پلیس متوقف و بازداشت شدند که متعاقب آن به همراه خودرویشان به کلانتری منتقل شدند.

سرگرد نوایی بیان داشت: هر سه متهم در کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند که طی آن به جرایم خود مبنی بر سرقت لوازم داخلی خودرو در این محدوده اعتراف کرده و عنوان داشتند که در حال سرقت از یک خودرو بوده اند که مالک خودرو رسیده و به پلیس خبر داده است.

 گفتنی است، این متهمان که "جعفر"، "محمد" و "مهدی" نام داشتند در بازجویی های تکمیلی به چند فقره سرقت لوازم داخلی خودرو اعتراف کرده و در بازرسی از خودروی آنها تعدادی لوازم داخلی خودرو کشف و ضبط شد.

پلیس، عربده شرور قمه به دست را خاموش کرد

رئیس کلانتری 124 قلهک شمیرانات از دستگیری یکی از اراذل و اوباش محدوده قلهک خبر داد و گفت: این متهم به جرم عربده کشی و تخریب خودروی شهروندان، هنگام عربده کشی بازداشت شد.

سرهنگ عطاء الله خالقی افزود: با شکایت تعدادی از شهروندان تهرانی ساکن خیابان "نعمتی" واقع در قلهک، در خصوص حضور یکی از اراذل و اوباش در این محدوده و تخریب خودروی شهروندان، تیمهای عملیات این کلانتری برای بررسی موضوع و دستگیری متهم یا متهمان، وارد عمل شدند.

وی بیان کرد: ظرف چند دقیقه مأموران گشت 110 کلانتری در محل حاضر شده و دریافتند که فردی به نام "مسعود" اقدام به عربده کشی و تخریب خودروی تعدادی از شهروندان با سلاح سرد کرده است که این موضوع به اعتراض شهروندان و تماس آنها با پلیس شده است.

کلانتر 124 اضافه کرد: با این تفاسیر بلافاصله متهم مذکور که با دیدن مأموران سعی در فرار داشت با سرعت عمل مأموران بازداشت شده و صدای عربده کشی این متهم با اقدام به موقع پلیس خاموش شده و به کلانتری منتقل گردید.

وی اظهار داشت: با انتقال متهم به کلانتری تحقیقات از وی آغاز شده و متهم در جریان بازجوییهای انجام شده به جرم خود مبنی بر شرارت و عربده کشی و همچنین تخریب اموال خصوصی شهروندان اعتراف کرده و بر اساس مستندات موجود در پرونده راهی دادسرا شد.