کرمانشاه – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: اختلاف بین مسلمین دشمنان را به اهدافشان می رساند و وحدت بین مسلمین سدی در مقابل دشمنان برای رسیدن به اهدافشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و ایام الله دهه فجر گفت: همه خواهران و برادران مسلمان را به تقوا و پرهیز از گنا توصیه می کنم.

وی ضمن با اشاره به تولد امام صادق (ع) به عنوان رئیس مذهب تشیع گفت: جمعه گذشته میلاد رسول اکرم (ص) بود تولد این پیامبر عظیم اشان به روایت برادران اهل تسنن 12 ربیع الاول و به روایت شیعیان 17 ربیع الاول است.

وی افزود: امام خمینی (ره) این هفته را هفته وحدت نامگذاری کردند که به معنای اتحاد و هم بستگی میان شیعیان و برادران اهل تسنن است.

آیت الله علما با اشاره به خصایص و ویژگی های پیامبر اکرم (ص) گفت: رفتار پیامبر دارای اعتدال بود، قطعا سبک و سیاق و شیوه رسول الله به گونه ای است که تا قیامت همه را به راه راست هدایت می کند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه سنت رسوال الله سنت رو به رشدی است گفت:  یک هزار و 400 سال است که اسلام مردم را به رشد دعوت می کند.

وی افزود: از فرمایشات پیامبر هم اکنون کلماتی استخراج می شود که حتی مردمان معاصر با پیامبر نیز آن را نفهمیده اند و علمای اسلامی  یک هزار و 400 سال است که روی کلمات پیامبر کار می کنند وهر چه زمان می گذرد شفافیت اسلام بیشتر خودش را نشان می دهد.

وی ادامه داد: امروز دنیای شرق و غرب و آمریکا کی گرفتاری دارند و آن نیز تاثیر اسلام بر روی قلوب مردم است.

آیت الله علما گفت: زمانی که می بینیم به دین اسلام و رسول خدا توهین می کنند معلوم می شود که غربی ها  می دانند این سیره نبوی و دین اسلام هنوز زنده بوده و دنیا را متحیر کرده است.

وی جمهوری اسلامی را نماد تجلی اسلام واقعی و سیره نبوی در جهان دانست.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به انقلاب جمهوری اسلامی ایران به دست رهبر کبیر این انقلاب یعنی امام خمینی (ره)،  گفت: وقتی  یک پیر مرد هشتاد ساله می آید و بساط حکومت دو هزار و 500 ساله شاهنشاهی را بر می چیند یعنی این شیوه همان شیوه و سیره نبوی است.

وی افزود: هم اکنون ایران به رتبه هفتم جهان  در زمینه علمی رسیده است که البته این رتبه پیش از انقلاب وجود نداشت، در آن زمان برای دلخوشی به ما رتبه چهل و پنجاه داده بودند اما پس از انقلاب اسلامی، کشور ایران پیشرفت های زیادی کرد و به رتبه 17 جهان رسید که هم اکنون نیز این رتبه ارتقا یافته و به هفتم رسیده است.

وی تصریح کرد: این پیشرفت ها از الطاف خداوند، دین اسلام و سیره نبوی است، همه دنیا نگاهش متوجه ایران است چرا که ایران اسلام را رهبری می کند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: همه ما باید فدای افکار رسول الله باشیم، چون ایشان محور رحمت و مهربانی است.

وی افزود: در تاریخ آمده است که ابوسفیان گفته من در عمرم ندیدم که مردم اینچنین مجذوب رسول خدا باشند.

آیت الله علما در خصوص اخلاق و رفتار پیامبر گفت: این خلق عظیم مخصوص رفتار رسول خدا (ص) است، ای مسلمین بیایید دست به دست هم بدهیم و سنت پیامبر و سیره نبوی را احیا کنیم، آنوقت است که ظلم به زانو در می آید.

وی افزود: مگر می شود کسی با اسلام و قرآن مخالفت کند، مگر می شود کسی با خورشید و روز مخالفت کند.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: ای مسلمین وحدت در جامعه اسلامی واجب است، نمی شود ما مسلم بوده اما منکر وحدت باشیم چرا که وحدت از ارکان اسلام است، غربی ها از اختلاف مسلمین استفاده  می کنند.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در سوریه گفت: نگاه کنید به اقداماتی که در سوریه انجام می گیرد، آیا گلوله ای به سمت اسرائیل شلیک می شود؟ همین ها که ادعای مبارزه با ظلم دارند، چرا در غزه به همراهی مردم غزه نرفتند.

آیت الله علما مردم و امت اسلامی را به تقوا و یکپارچگی دعوت کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: رسول خدا (ص) می فرمایند: من مامور شده ام برای ترویج اخلاق، همان اخلاقی که مد نظر خداست.

وی افزود: هم اکنون همه دنیا از اخلاق سخن می گویند، اما مدیر اخلاق خداست و این اخلاق در قرآن جلوه کرده، باید قرآن را در خودمان پیاده کنیم و این شیوه مگر با پیروی از رسول خدا اتفاق نمی افتد.

خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: پنج شنبه آینده مصادف است با 12 بهمن ماه و آغاز ایام الله دهه فجر، که دهه تفسیر افکار امام راحل است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص این دهه می فرمایند انقلاب ما جدای از اسلام نیست، جزئی از اسلام و خود اسلام است.

آیت الله علما افزود: از ابتدای تاریخ هیچ حکومتی را ندیده ایم که تا این حد دغدغه اسلام داشته باشد، درست است ما صدها مشکل و ضعف نیز داریم اما در دنیا حکومت ما مشابهی ندارد و حاکمیتی وجود داشته که کاملا اسلامی باشد.

وی ادامه داد: همه مسئولین باید در جریان باشند که دهه فجر، باید تماما با یاد امام راحل(ره) اجین باشد و قدم به فقدم و کلام به کلام، فضایل و مواضع نورانی امام بازگو شود.

آیت الله علما تصریح کرد: این همان چیزی است که تا ابد یک حقیقت همیشه زنده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: راه نجات دشمن، اختلاف بین مسلمین است، اگر مسلمین با هم متحد باشند، آمریکا و ابر قدرت ها کاری از پیش نمی برند.