یک رسانه غربی از بازداشت ده نفر و زخمی شدن یک زن در جریان حمله پلیس یونان به یک دپوی مترو در شهر آتن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "آر تی ای" نیوز، در جریان حمله پلیس یونان به یک دپوی مترو در آتن 10 نفر بازداشت و یک زن زخمی شد.

اعتصاب کارگران یونانی که در اعتراض به کاهش حقوق کارگران به میزان 25 درصد صورت گرفت، باعث اختلال در سیستم زیر زمینی این کشور شده و دولت نیز هشدار داده بود در صورت ادامه این اعتصاب کارگران یونانی بازداشت می شوند.

این اعتصاب آخرین نمونه از اعتراضاتی است که از ماه سپتامبر علیه طرح ریاضت اقتصادی دولت صورت گرفته است.

طرح ریاضت اقتصادی یونان شامل کاهش دستمزدها و افزایش مالیاتهاست و از سوی کشورها و نهادهایی که به این کشور برای خروج از بحران کمک ارائه کرده اند، درخواست شده است.

یکی از شرط های ارائه وام به یونان، اجرای طرح ریاضت اقتصادی بوده، اما مردم این کشور به شدت با افزایش مالیاتها و کاهش دستمزد مخالف هستند.   

بر اساس آخرین نظرسنجی ها بیش از 90 درصد شهروندان یونانی معتقدند که اجرای طرح‌های ریاضت اقتصادی ناعادلانه است و به ضرر افراد فقیر تمام خواهد  شد. از سوی دیگر، بسیاری از شهروندان یونانی از بروز موج جدیدی از خشونت‌ها در این کشور واهمه دارند.

پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که میزان واقعی کسری بودجه یونان تقریبا دو برابر میزانی است که از سوی دولت آنتونیس ساماراس نخست وزیر این کشور اعلام شده است. تروئیکای متشکل از نمایندگان صندوق بین‌المللی پول، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا در گزارشی اعلام کرده‌ بودند که دولت یونان سطح کسری بودجه خود را به طور واقعی اعلام نکرده است. در حالیکه یکی از پیش شرط‌های تروئیکا برای اعطای مراحل بعدی کمک‌های مالی به آتن، کاهش شکاف بودجه این کشور است.