عسلویه - خبرگزاری مهر: امام جمعه عسلویه گفت: وحدت را باید عملا ظهور و بروز دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک دهه فجر و ایام با سعادت میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: دهه فجر از ایام پر افتخار و بزرگ ایران اسلامی است و انقلاب اسلامی برکات بسیار زیادی در کشور شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه این نعمات به برکت خون شهدا و زحمات امام راحل و روحانیت و شما ملت به وجود آمده است، افزود: در رژیم گذشته هیچ امکاناتی در روستاها نبود و امروز خدمات زیادی انجام می‌شود در حالی که امروزه شاهد خدمات بسیار زیادی در نقاط مختلف کشور هستیم.

امام جمعه عسلویه با اشاره به تلاش‌های دشمنان خارجی و برخی معاندان داخلی برای فاصه انداختن بین ملت و مسئولان ایرانی، تصریح کرد: دشمنی دشمنان با نظام به خاطر خدمات نظام به مردم است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار زیاد صورت گرفته در عسلویه و مناطق پارس جنوبی، اضافه کرد: بعضی افراد مزدور و بلندگوهای بیگانه و دشمنان می‌گویند در عسلویه کار نشده است و هیچ پیشرفتی وجود ندارد که این موضوع بیانگر عداوت انها است در حالی که در نقاط مختلف عسلویه و روستاهای اطراف کارهای زیادی انجام شده است.

اشتراکات چشمگیری بین شیعه و سنی وجود دارد

حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد در ادامه سخنان خود با تبریک ایام خجسته و نورانی میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: خداوند بهترین الگو و به عبارتی بهتر الگوی حسنه و نیک را در وجود پیامبر اسلام(ص) قرار دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) بهترین الگو و سرمشق برای بشریت است و کسانی که برای رسیدن به نعمت‌های جاویدان خدا در آخرت تلاش می‌کنند باید از اخلاق و رفتار نیک پیامبر اسلام(ص) درس بگیرند.

امام جمعه عسلویه با تبریک هفته وحدت خاطرنشان کرد: ولادت پیامبر (ص) برابر تقویم برادران اهل سنت 12 ربیع و در تقویم برادران شیعه 17 ربیع‌الاول است و این تدبیر و دوراندیشی حضرت امام(ره) و پس از ایشان مقام معظم رهبری بود که این هفته را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده‌اند و همه ما وظیفه داریم وحدت را عملیاتی کنیم.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه باید وحدت را جدی بگیریم تصریح کرد: تشکیل جلسات ما را به نقطه مطلوب نمی‌رساند و باید عملا وحدت را بروز و ظهور دهیم. قرآن دستور اکیدی به وحدت داده و آیه " واعتصمو بحبل‌الله جمیعا و لا تفرقوا" نشان دهنده اهمیت وحدت است.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) کانون وحدت است، افزود: اشتراکات چشمگیری بین شیعه و سنی است و باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم و وحدت را حفظ کنیم و وحدت باید در گفتار و کردارمان باشد.

هاشمی‌نژاد اذعان داشت: دست‌های ناپاکی وجود دارد که می‌خواهند بین ممالک اسلامی تفرقه بیندازند و این اختلاف‌افکنان نه شیعه و نه سنی هستند و افرادی مفسد و مریض الاحوال هستند.