سنندج - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان سنندج ایام هفته وحدت را بهترین فرصت در راستای نشان دادن همدلی و اتحاد بیشتر در سراسر کشور عنوان کرد.

ولی الله میرزائی اصل در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وحدت مایه پایداری و استواری و اختلاف و تفرقه عامل شکست و سستی ملت های مسلمان است، گفت: وحدت از ارکان محوری در اسلام است که از توحید الهی ریشه دارد و در دین توحیدی اسلام وحدت باید یک اصل باشد.

وی اظهار داشت: آیات متعدد قرآنی و سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) سرشار از درس ها و آموزه هایی در راستای تقویت وحدت و انسجام جامعه اسلامی است و به همین دلیل نیز ما باید در راستای حفظ و تقویت وحدت در جامعه از تمام ظرفیت های در اختیار استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت در جامعه افزود: در سیره پیامبر اسلام (ص) ضمن نفی ارزش های تبعیض آفرین و تفرقه افکن دوره جاهلی همچون برده داری و اختلافات طبقاتی، قومی و نژادی، همواره با عقد قراردادهایی میان گروه های مختلف همچون قرارداد اخوت میان مسلمانان انصار، مهاجر و قبایل اوس و خزرج، وحدت به عنوان راهکاری برای قوام و دوام جامعه اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

فرماندار سنندج با بیان اینکه وحدت ضرورتی انکارناپذیر برای عزت و اقتدار هرچه بیشتر جهان اسلام است، ادامه داد: تاکید بر مشترکات دینی مسلمانان اعم از قرآن کریم، سنت و سیره پیامبر (ص) و عباداتی همچون حج و روزه عامل تحکیم وحدت بین مسلمانان است.

میرزائی اصل با اشاره به ابتکار امام راحل (ره) در راستای نامگذاری این ایام مبارک به نام هفته وحدت یادآور شد: هفته وحدت زمان ارزشمندی برای برجسته کردن این مشترکات و نمایش عملی اتحاد و انسجام، تحکیم دوستی ها و همبستگی بین مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه و تاثیرگذاری ایام هفته وحدت در راستای رسیدن کشور به توسعه و پیشرفت در تمامی حوزه ها بیان کرد: پیشرفت های کنونی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف مرهون اصل وحدت و حفظ یکپارچگی مسلمانان است.

فرماندار سنندج پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی را متاثر از حفظ اتحاد و انسجام توسط مردم و حرکت در مسیر تحقق ارزش های اسلامی و رهبری های داهیانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز علیرغم تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمن نظام اسلامی در اوج عزت و اقتدار از تمامی دستاوردهای خود دفاع می کند و حضور قابل توجه در صحنه های بین المللی و جهانی دارد.