ساری- خبرگزاری مهر- جانشین ستاد عالی سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از حضور 8 قاری بین المللی برای تلاوت قرآن در سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی ابراهیمی صبح یکشنبه در نشست خبری سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در استانداری افزود: همزمان با سی و چهارمین بهار پیروزی در مازندران، استان علویان به بهار قرآنی و قدس قرآنی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: حال و هوای نورانی و معنوی قرآن در جای جای این استان طنین انداز شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به برگزاری این مسابقات از صبح دوشنبه 9 بهمن ماه 1391 در سالن هلال احمر ساری تصریح کرد: 14 کمیته ویژه ستاد برگزاری قرآن کریم با 80 جلسه برای هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات فعال شده اند.

ابراهیمی با بیان اینکه 189 خواهر و 198 برادر به عنوان متسابق در این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت می کنند یادآور شد: 18 داور برادر و 17 داور خواهر در این دوره از مسابقات حضور دارند.

وی با اشاره به برگزاری 118 محفل انس با قرآن کریم در حاشیه برگزاری این مسابقات در استان افزود: 8 قاری بین المللی برای تلاوت قرآن کریم به این مسابقات اعزام شده اند.

وی بیان داشت: مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ساعت 9 صبح دوشنبه 9 بهمن با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در ساری خبر داد و گفت: در مراسم افتتاحیه این مسابقات ضمن رونمایی از تمبر قرآنی و انیمیشن قرآنی نمایشگاه قرآنی با موضوع کتاب های قرآنی در حاشیه این مسابقات برپا می شود.

جانشین ستاد عالی سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از آغاز عملیات اجرایی دروازه های قرآنی در شش شهرستان استان همزمان با برگزاری مسابقات خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری این مسابقات سراسری بخشی از ظرفیت های قرآنی استان را معرفی کنیم.

افزایش هزار درصدی متسابقین در ساری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران و دبیر ستاد اجرایی مسابقات سراسری قرآن کریم استان نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه این مسابقات از مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار شده است، افزود: 1929 مسابقه در مرحله شهرستانی با حضور 920 هزار شرکت کننده در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار شده است.

حجت الاسلام ستار علیزاده با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم از دهه ولایت تا پایان آذرماه با برگزاری 217 مسابقه در 31 استان کشور برگزار شده است، افزود: استقبال غیر قابل انتظاری در خصوص حضور متسابقین و شرکت کنندگان داشته که از سه هزار نفر در سال گذشته به 41 هزار نفر شرکت کننده در سال جاری افزایش یافته که رشد هزار درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم از فردا در ساری در رشته های حفظ و مفاهیم قرآنی برگزار می شود افزود: در رشته مفاهیم قرآنی 211 نفر شرکت کردند. نفرات برتر کشوری در ساری معرفی می شوند.

وی بیان داشت: دو ستاد عالی و اجرایی با برگزاری 80 جلسه برای هر چه بهتر برگزار شدن مسابقات سراسری قرآن کریم در ساری فعال شده است.

علیزاده با بیان اینکه سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به همراه رئیس قوه قضائیه به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ساری حضور خواهند یافت، افزود: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساری برگزار می شود.

وی بیان داشت: 18 دوره آموزشی در حاشیه مسابقات برای قاریان رشته های مختلف در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله ساری برگزار می شود.