اسکو – خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان اسکو از پیوستن این شهرستان به جمع معدود شهرستان های دارای مراکز آموزشی ، توانبخشی دانش آموزان آذربایجان شرقی موسوم به ال دی خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، صفر آثری در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اسکو با اشاره به جمعیت روبه افزایش شهرستان اسکو با توجه به استقرار مساکن مهر استان در شهر جدید سهند،از افزایش سرانه فضا های آموزشی در این سطح این شهرستان خبر داد و گفت : در دهه فجر امسال پنج باب فضای آموزشی در شهر های اسکو و شهر جدید سهند افتتاح و به مجموع فضا های آموزشی این شهرستان اضافه خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اسکو از اعزام اکیپ های متخصص کنترل وسایل گرمایشی به مدارس سطح شهرستان خبر داد و گفت : تا حذف کامل بخاری های نفتی  و غیر استاندارد  و جایگزینی کامل سیستم حرارت مرکزی ، مدیریت آموزش و پرورش ملزم به اعزام دوره ای و مرتب اکیپ  متخصص کنترل سیستم گرمایشی مدارس در سطح این شهرستان شده است .

وی همچنین از ایجاد مرکز آموزشی و توانبخشی موسوم به ال دی در شهرستان اسکو خبر داد و گفت : مرکز ال دی در جهت رفع اختلالات یادگیری دانش آموزان راه اندازی شده و در حال حاضر با سه نفر کادر مجرب ، متخصص و آموزش دیده ، مشغول انجام آموزش های مربوط به اختلالات یادگیری  دانش آموزان شهرستان می باشند.

 رفع کمبود آب آشامیدنی روستا های شهرستان اسکو

فرماندار شهرستان اسکو در بازدید از مراحل پیشرفت فیزیکی حفر چاه آب مجتمع آبرسانی روستای قندیلو در بخش مرکزی ، از تامین مشکل آب شرب تمامی روستا های این شهرستان خبر داد . 

آثری در این بازدید از حفر دو حلقه چاه عمیق به عمق 200 تا 350 متر در سطح روستاهای بخش مرکزی خبر داد و افزود : برای تامین آب شرب روستا های آشستان ،کهنمو ، آقچه کهل و قندیلو در بخش مرکزی اعتباری افزون بر 5 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و به مرحله بهره برداری رسیده است .

فرماندار شهرستان اسکو به حفر یک حلقه چاه عمیق به عمق 250 متر در روستای سرین دیزج در بخش ایلخچی هم اشاره کرد و گفت : برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر سه میلیارد و سیصد میلیون ریال هزینه شده و با اتصال خط لوله این چاه به منبع آب این روستا مشکل کمبود آب آشامیدنی این روستا در روزهای گرم سال مرتفع شد.

جلسه شورای مسکن شهرستان اسکو

در نشست اعضای شورای مسکن شهرستان اسکو فرماندار این شهرستان از تلاش مضاعف کلیه دستگاه های خدمت رسان در جهت ارائه  خدمات خود همزمان با تحویل مساکن مهر در شهر اسکو و شهر جدید سهند خبر داد .

آثری به پیشرفت مطلوب دستگاه های خدمت رسان در شهر جدید سهند اشاره کرد و گفت : با هدف تامین و تقویت برق مساکن مهر این شهر جدید خط شماره 1 و 2 فشار متوسط هوایی و خط دو مداره مسکن مهردر کلیه فاز های یک ، دو و سه  به مرحله اتمام رسیده  و قابل اتصال به شبکه برق این شهر است .

فرماندار و رئیس شورای مسکن شهرستان اسکو از اجرای طرح ویژه نوسازی و بهسازی مساکن روستایی هم خبر داد و گفت : با اعتبار افزون بر 28 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و مردمی بیش از 230 واحد از مساکن فرسوده روستایی در ای شهرستان بهسازی و مقاوم سازی می شوند . 

افزایش تسهیلات اشتغالزایی در بخش کشاورزی شهرستان اسکو

در نشست کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان اسکو ، فرماندار این شهرستان از انجام اقدامات لازم در جهت مصرف بهینه منابع آب کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد .

آثری از اجرای بیش از221 طرح کشاورزی در شهرستان اسکو در طی سال91 خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها بیش از 61 میلیارد ریال اختصاص یافته که از این میزان اعتبارتاکنون  60 درصد آن جذب و 20 درصد دیگر به عنوان سرمایه در گردش به متقاضیان پرداخت شده و بقیه نیز در حال جذب می باشد .

وی گفت:  با اجرای این طرح ها تاکنون نزدیک به 100 نفر به طور مستقیم در بخش کشاورزی شغل جدید ایجاد شده است .