نیکشهر - خبرگزاری مهر: امام جمعه نیکشهر گفت: مسلمانان با وحدت می توانند پایه های دین اسلام را محکم کنند و اجازه هیچگونه شیطنتی را به دشمنان ندهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی در مراسم گرامیداشت هفته وحدت با حضور روحانیون، طلاب و اقشار مختلف مردم نیکشهر در مسجد جامع اهل سنت این شهرستان اظهار داشت: وحدت اصلی ترین نیاز امروز مسلمانان و کشورهای اسلامی است و پیروان پیامبر گرامی اسلام (ص) نباید وحدت را تنها در یک هفته خلاصه کنند.

وی گفت: برنامه های مختلف هفته وحدت باید به گونه ای برگزار شود تا همه بدانند که شیعه و سنی در ایران اسلامی بدون هیچ مشکلی در کنار هم زندگی می کنند.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر نیز در این مراسم بیان داشت: سیستان و بلوچستان نمادی از وحدت غیور مردان و شیرزنان شیعه و سنی است که سالیان طولانی با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

مولوی عبدالله وحیدی فر افزود: دشمنان تاکنون از راه های گوناگون سعی کرده اند بین شیعه و سنی در این استان تفرقه ایجاد کنند اما با بهره گیری از برکات هفته وحدت و الگو قراردادن سیره پیامبر (ص) تاکنون به اهداف خود نرسیده اند.

صاحب گل صالی فرماندار نیکشهر نیز در این مراسم اظهار داشت: امروزه دشمنان اسلام از اتحاد و همدلی میان مسلمانان جهان وحشت دارند زیرا بخوبی می دانند اگر این جمعیت کثیر با یکدیگر متحد و یکپارچه شوند برایشان بسیار خطرناک خواهد بود و دیگر به هیچکدام از اهدافشان دست پیدا نمی کنند.