افزایش تلفات درگیری های شب گذشته در پورت سعید به 7 کشته و 630 زخمی و تظاهرات شهروندان در اسماعیلیه و قاهره در پی اعلام حکومت نظامی از آخرین خبرهای مصر محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، تلفات درگیری های روز گذشته پورت سعید که در جریان تشییع اجساد کشته شدگان اخیر این شهر صورت گرفت به 7 کشته و 630 زخمی افزایش یافت.

در جریان مراسم تشییع، افراد مسلح ناشناس به سوی مردم تیراندازی می کردند که همین امر باعث وقوع درگیری شد.

درگیری های پورت سعید روز شنبه و در پی صدور حکم اعدام برای 21 تن از متهمان حادثه ورزشگاه این شهر و اعتراض به صدور چنین حکمی آغاز شد.

از سوی دیگر قاهره و چند شهر دیگر نیز شب گذشته برای چهارمین روز متوالی شاهد درگیری بود. نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور در میدان التحریر استفاده کردند.

همچنین در حوالی ساختمان های دولتی مانند وزارت کشور و تلویزیون مصر نیز نیروهای امنیتی با معترضین که با سنگ و شیشه به سوی نیروهای پلیس حمله می کردند، درگیر شدند.

درگیری های قاهره و دیگر شهرهای مصر از روز جمعه و در دومین سالروز انقلاب این کشور میان طرفداران و مخالفان محمد مرسی آغاز شده است.

از سوی دیگر النشره گزارش داد: در پی اعلام حکومت نظامی در استان های پورت سعید، سوئز و اسماعیلیه از سوی محمد مرسی، صدها تن از شهروندان اسماعیلیه با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را با محمد مرسی و اقدامات وی اعلام کردند.