معاون وزیر ورزش و جوانان در مورد افزایش جوایز مسابقات جام جهانی کشتی گفت: در مسابقات جام جهانی روسیه و آذربایجان سقف جوایز کاهش یافت اما اینکه حالا ما بخواهیم جوایز را بیشتر کنیم، جای تعجب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا ساور، در حاشیه مراسم معرفی برترین‌های اخلاق ورزش در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر تغییر در راس فدراسیون شنا با توجه به تایید حسن رنگرز، مشاور وزیر ضمن بیان مطلب فوق گفت: رنگرز مشاور وزیر است و حتما به ایشان نزدیک‌تر از معاونان هستند!

وی در خصوص تغییرات در راس فدراسیون شنا، ادامه داد: این امر را رد نمی‌کنم.

استعفای ناگهانی روسای فدراسیون‌ها کمی شائبه برانگیز است. آیا روسای فدراسیون‌ها بر اساس فشار وزارت ورزش و جوانان استعفا می‌دهند یا مسائل دیگر رخ می‌دهد؟ معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: این مسائل را حمید سجادی، معاون وزیر ورزش در امور قهرمانی باید پاسخ بدهد.

وی در خصوص اظهارات خود مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان وظیفه‌ای ندارد فدراسیون‌های ورزشی را از نظر بودجه و اعتباری مورد حمایت قرار بدهد، خاطرنشان کرد: نه اعلام کردم که وزارت ورزش و جوانان تکلیفی در این راستا ندارد. تکیلف وزارت ورزش در قانون، کمک به فدراسیون‌های ورزشی است.

ساور اضافه کرد: فدراسیون‌ها باید خودشان درآمدزایی کند. دولت هم به اندازه وسعی‌ که دارد به ورزش کمک می‌کند. تعریف تمام فعالیت ورزش در حیطه دولت نمی‌گنجند.

وی در خصوص مسابقات جام جهانی کشتی و اینکه جوایز این رقابت‌ها دو برابر شده است، گفت: شما سوال کنید مسابقاتی که در روسیه و باکو برگزار شد، چه میزان جوایز را نسبت به رقم تایید شده، پرداخت کردند. اطلاع دارم که روسیه یک سوم از جوایز را داده و آذربایجان یک چهارم آن را پرداخت کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در آن مسابقات سقف جوایز را پایین آوردند، تصریح کرد: اینکه حالا ما بخواهیم جوایز را بیشتر کنیم، جای تعجب دارد.

"گویا فیلا حکم کرده است که باید 400 هزار دلار پرداخت کنیم." وی در این خصوص تاکید کرد: فیلا اگر حکم کرده جوایز ما را از آنها بگیرد.

ساور در خصوص اینکه جوایز کشتی‌گیران ایرانی را در مسابقات جهانی آذربایجان ندادند، گفت: فدراسیون ما باید در مجمع جهانی صبحت و احقاق حق کند. البته هنوز فدراسیون زیر بار پرداخت این جوایز نرفته و قرار است در این راستا با مسئولان فیلا مذاکره کند. دراین خصوص باید همگن و هم تراز با کشورهای دیگر برخورد شود.