نخست وزیر سابق ایتالیا شدیدا سیاستهای بحران دولت آلمان را مورد انتقاد قرار داده و تصریح کرد که برلین باید اجازه دهد که بانک مرکزی اروپا کشورهای بحران زده را نجات دهد وگرنه ایتالیا این منطقه را ترک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" ، "سیلویو برلوسکونی" نخست وزیر سابق ایتالیا حدود سه هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشورش، سیاست بحران آلمان را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و تهدید کرد که کشورش از منطقه یورو خارج خواهد شد.

وی که روز جمعه در رم سخن می گفت همچنین تصریح کرد که دولت آلمان باید اجازه دهد که بانک مرکزی اروپا کشورهای بحران زده منطقه یورو را نجات دهد. در غیر این صورت، ایتالیا منطقه یورو را ترک خواهد کرد.

برلوسکونی همچنین در معرفی برنامه های اروپایی حزبش (مردم آزاد) تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا باید بتواند پول چاپ کند تا به این ترتیب کشورهای بحران زده یورو را زیر پر و بال خود بگیرد. این در حالی است که برلین چنین اقدامی را شدیدا رد می کند.

نخست وزیر سابق ایتالیا که یک ائتلاف راست میانه را در انتخابات پارلمانی 24 و 25 فوریه رهبری می کند، همچنین تصریح کرد که ما باید در کشمکش ها در این راستا با برلین پیروز شویم وگرنه در واقع کشورهای منطقه یورو مجبور می شوند یکی بعد از دیگری این حوزه را ترک کنند.

وی همچنین گفت که هنوز تصمیم نگرفته که در صورت پیروزی در انتخابات پارلمانی، سمت نخست وزیری را برعهده بگیرد یا نه.