اصفهان – خبرگزاری مهر: رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی گفت: اتحاد ادیان توحیید می‌تواند بسترساز ایجاد فضای همدلی برای پیشرفت و تعالی کشور عزیزمان باشد.

به گزارش  خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی بعد از ظهر شنبه در همایش بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان اظهار داشت: نخستین بار در سال  1902 میلادی دستور رییس حوزه علمیه وقت اصفهان در محله اصفهان محلی به نام صفاخانه دایر شد که در این محل پیروان ادیان اسلام و مسیحیت به صورت مسالمت آمیز به بیان دیدگاه‌های خود می‌پرداختند و پیرامون مشترکات و اختلافات تبادل نظر می‌کردند.

وی افزود: سه ماه پس از شکل گیری این صفاخانه ماهنامه بین‌الادیانی الاسلام در این مرکز منتشر شد که 38 شماره آن تا سال 1906 میلادی انتشار یافت.

ارزانی تاکید کرد:  فردی با نام محمدعلی حسنی طلایه‌دار این حرکت نوین مجله دیگری به عنوان دعوت الاسلام با ادبیات گفتگوی بین الادیانی در هند منتشر کرد.

وی با اشاره به اینکه  این پیشینه بین الادیانی در اصفهان حاکی از همراهی و وحدت ادیان مختلف در اصفهان برای حرکت به سمت رشد و تعالی بوده، بیان داشت: دبیرخانه ادیان توحیدی در اصفهان به منظور ادامه این تعاملات و همدلی‌ها در سال 89 تشکیل شد.

رئیس دفتر تبیلغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: راه اندازی این دبیرخانه به معنای کنار گذاشتن اعتقادات در هر یک از ادیان و گرایش به دین دیگر نیست، بلکه هدف ایجاد فضایی تعاملی برای وحدت ادیان است.

وی ادامه داد: پیروان ایدان و مذاهب مختلف در ایران  با آرمان‌های انقلاب اسلامی همراه هستند و در سال‌های دفاع مقدس نیز در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند و شهدایی نیز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

ارسال 132 مقاله به دبیرخانه همایش

رئیس دبیرخانه ادیان توحیدی با اشاره به اینکه  این دبیرخانه ادیان توحیدی مورد حمایت حضرت‌ آیت‌الله مظاهری است، تصریح کرد: 132 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که این تعداد 60 مقاله شایسته تقدیر شناخته شده است و 20 مقاله نیز به چاپ می‌رسد و  6 مقاله برتر در این همایش ارائه می‌شود.