قم - خبرگزاری مهر: فرماندار قم گفت: امروز همه فعالیت رسانه‌ای دشمنان علیه راهیان نور در جریان است و آنها سعی می‌کنند خانواده‌ها را از اعزام دانش‌آموزان به این سفر منصرف کنند، همه این فعالیت‌ها نشان‌دهنده تأثیرگذاری بالای این کار فرهنگی عظیم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل زارعی کوشا شنبه در مراسم اعزام 220 دانش‌آموز دبیرستان‌های پسرانه قم به اردوی راهیان نور که در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج امام حسن(ع) برگزار شد با بیان اینکه امام خمینی(ره) حجت و آیتی الهی برای ملت ایران بود اظهار کرد: ایشان با عزم راسخ و ایمان به خدا به همه مظلومان جهان نشان دادند که اگر انسانی بخواهد می‌تواند به مرزهای عصمت نزدیک شده و در مسیر احیاگری اسلام ناب پیشرو باشد.

وی افزود: امام راحل با تاسی به اباعبدالله(ع) جلوه دیگری از جهاد و شهادت را به ملت ایران آموخت و توانست انقلابی عظیم را رهبری کند تا پایه‌های 2500 سال سلطنت و شاهنشاهی را در ایران فرو ریزند.

فرماندار قم با بیان اینکه فلسفه گرامیداشت دهه فجر در کلام رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته، گفت: ایشان بارها بر زنده نگه داشتن یاد شهدا تاکید فرموده‌اند و تمام این مراسم‌ها و جشن‌ها نیز برای این است که فداکاری‌ها و خاطره آن بزرگواران همواره در اذهان باقی بماند.

وی ادامه داد: ارزش دفاع مقدس به روشن‌گری و هدایت این واقعه عظیم برای ملت ایران است، خون شهدا توانست انرژی مضاعفی به انقلاب و نظام اسلامی داده و این معنویت به یقین تا رسیدن به انقلاب جهانی مهدی(عج) همراه و پشتیبان ما خواهد بود.

زارعی کوشا بیان داشت: رهبری همواره مقطع حساس کنونی را مورد توجه قرار داده‌اند، واقعیت این است که امروز جهان شاهد رویارویی تمام عیار حق و باطل است و نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم‌داری و راهنمایی جبهه حق را بر عهده دارد.

فرماندار قم در ادامه اردوهای راهیان نور را یک برنامه فرهنگی کامل توصیف و ابراز کرد: در این اردوها شاهد تعامل همه جانبه سپاه و آموزش و پرورش هستیم بنابراین دانش‌آموزان باید قدر فرصت به دست آمده را بدانند و نهایت استفاده را از این سفر ببرند.

وی گفت: امروز همه فعالیت رسانه‌ای دشمنان علیه این اردوها در جریان است و آنها سعی می‌کنند خانواده‌ها را از اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور منصرف کنند، همه این فعالیت‌ها نشان‌دهنده تأثیرگذاری بالای این کار فرهنگی عظیم است و دشمنان پی برده‌اند که دانش‌آموزان ایرانی با حضور در جبهه‌های دیروز با فرهنگ جهاد و شهادت آشنا می‌شوند و در این صورت نمی‌توان با تهاجم فرهنگی در آن‌ها نفوذ کرد.

زارعی کوشا با بیان اینکه شهدای ایرانی مسیر امام حسین(ع) را پیمودند تصریح کرد: امروز شهدا نیز چراغ هدایت ملت ایران هستند و می‌توانند ما را در مسیر پر پیچ و خم رسیدن به سعادت و خوشبختی رهنمون شوند.

فرماندار قم با تاکید بر ایجاد ارتباطی معنوی و عمیق میان دانش‌آموزان با شهدا گفت: امروز مسیر حق و حقیقت روشن است و همه این‌ها به دلیل سایه ولایت بر سر ملت ایران حاصل شده است.