دبیر فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه زمان تشکیل کمیته استیناف برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر حکم افشین نوروزی مشخص نیست، گفت: این بازیکن هنوز متنبه نشده چون به صحبت‌های خود اصرار دارد و هیچ یک را تکذیب نکرده است.

احسان باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه افشین نوروزی باید نامه اعتراض خود را خطاب به رئیس فدراسیون می‌نوشت، ضمن بیان مطلب فوق گفت: نوروزی به این موضوع بی‌توجهی کرده و این یک اشکال در نامه اعتراض این بازیکن محسوب می‌شود. هر چند که رئیس فدراسیون ایرادی به این مسئله نگرفته و دستور دادند همین نامه را برای پیگیری کار بپذیریم.

وی با بیان اینکه همزمان با افشین نوروزی نامه‌ای از طرف تیم دانشگاه آزاد به فدراسیون تنیس روی میز ارسال شد، افزود: مسئولان دانشگاه آزاد در نامه ارسالی خود به سه موضوع اشاره کرده‌اند که اولین آن مربوط به فعالیت‌های ورزشی نوروزی می‌شود. آنها گفته‌اند محرومیت نوروزی به خاطر مسائل مرتبط با سطح ملی است و نباید شامل رقابت‌های باشگاهی شود، در حالیکه کمیته انضباطی در حکم خود محدوده محرومیت این بازیکن را در تمام میادن ورزشی عنوان کرده است.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز ادامه داد: اظهار ندامت افشین نوروزی و صدور مجوز برای حضور این بازیکن در مسابقات باشگاهی دو موضوع دیگری است که در نامه ارسالی از سوی دانشگاه آزاد به آنها اشاره شده است. این در حالی است در نامه افشین نوروزی به فدراسیون هیچ نشانی از ندامت نیست.

وی تاکید کرد: افشین نوروزی نه تنها اظهار ندامت نکرده بلکه نسبت به صحبت‌های خود هم اصرار داشته و اعلام کرده که هیچ یک از آنها توهین و افترا نیست. نوروزی تنها تیتر گفتگوی خود را تکذیب کرده است اما تاکید کرده که دیگر صحبت‌های منتشر شده به نقل از وی بوده است.

باقری با بیان اینکه نوروزی متنبه هم نشده، تصریح کرد: با این اوصاف مسئولان تیم دانشگاه آزاد انتظار دارند که مجوز حضور دوباره این بازیکن در این تیم داده شود، در حالیکه دانشگاه آزاد به عنوان یک تیم لیگ برتری باید در قراردادهای خود بندی داشته باشد تا به موجب آن بازیکنان ضرر و زیان وارده به تیم‌شان را جبران کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که "با توجه به نامه افشین نوروزی و اینکه این بازیکن اظهار ندامتی نکرده ‌است، احتمال دارد کمیته استیناف تشکیل نشود"؟، گفت: در هر صورت برای رسیدگی و پیگیری درخواست نوروزی کمیته استیناف تشکیل خواهد شد اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

دبیر فدراسیون تنیس روی میز تاکید کرد: این کمیته با نظر رئیس فدراسیون تشکیل می‌شود، البته نه به این معنا که محمد زارع‌پور در مورد آنچه که قرار است در این کمیته اتفاق بیفتد، تصمیم گیری خواهند کرد.

"افشین نوروزی تاکید دارد که حکم وی سنگین است. احتمال دارد که این حکم بعد از تشکیل کمیته استیناف سبک‌تر شود"؟، وی در پاسخ به این پرسش خاطرنشان کرد: اصل حکم یک بحث دارد و سبک و سنگینی آن یک بحث دیگر؛ بعد از تشکیل کمیته استیناف، یا حکم قبلی قطعیت پیدا می‌کند یا اینکه تغییر می‌کند.

 باقری در پایان گفت: با توجه به عناصر فعلی امکان سبکتر شدن حکم وجود ندارد اما با توجه به دفاعیات و مستندات آتی نوروزی، احتمال دارد حکم وی سبکتر شود.