خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: مصاحبه اختصاصی خبرگزاری مهر با مفتی کل سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی به همراه داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصاحبه اختصاصی خبرگزاری مهر با شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی کل سوریه بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

احمد حسون هفته گذشته در جریان حضور در نشست کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر پرداخت.

وی در جریان این گفتگو درباره آخرین رویدادهای سیاسی و امنیتی سوریه، نقش کشورهای منطقه به ویژه عربستان سعودی، قطر و ترکیه در بحران سوریه و استقرار موشکهای پاتریوت در مرزهای سوریه، آینده بحران این کشور و نشست های ضد سوری بین المللی سخن گفت.

حدود 200 رسانه داخلی و خارجی این گفتگو را در اخبار خود منعکس کردند که به برخی از آنها اشاره می شود. شبکه خبری العهد لبنان با تیتر "بشار اسد تشنه قدرت نیست" به پوشش این مصاحبه پرداخت.

شبکه حریه، التونسیه، تورس، سعورس، القدس، تونیزیا و مصرس نیز به نقل از مفتی سوریه نوشتند: بهار عربی تونس و مصر را به هرج و مرج کشاند.

اخبار 24 نیز در تیتری اعلام کرد: در صورتی که مردم سوریه بخواهند بشار اسد آماده کناره گیری از قدرت است.

در این میان سایت های وابسته به مخالفان سوری نیز همچون "شباب مستقبل سوریه" که اخبار مخالفان سوری را پوشش می دهد با انعکاس این مصاحبه و انتخاب این تیتر برای مصاحبه مفتی سوریه با خبرگزاری مهر نوشت: سوریه بازسازی خواهد شد.

هیلا پرس نیز "سوریه بازسازی خواهد شد" را تیتر انتخابی خود قرار داد.

روزنامه الرای کویت نیز به نقل از شیخ احمد بدرالدین حسون نوشت: رژیم های عربی باید بدانند اگر بخواهند سوریه را نابود کنند این نابودی دامنگیر خودشان خواهد شد.

اما جهینه نیوز با پرداختن به مقوله سلاح شیمیایی در تیتری به نقل از مفتی سوریه نوشت : تولید و استفاده از سلاح شیمیایی حرام است.

در همین حال inagist، شبکه فرهنگی هجر، خبرگزاری رسمی تونس و خبرگزاری سوریه، النشره لبنان، الیوم السابع مصر، الصباح نیوز، القدس العربی، الاهرام، تانیت پرس و اخبارک نت از جمله سایت ها و شبکه های خبری بودند که سخنان مفتی کل سوریه را نقل کردند.

در همین حال برخی سایت ها، روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی ایران نیز به درج این مصاحبه پرداختند. خبرگزاری بین المللی نسیم، کیهان، جوان آنلاین، ایران دیپلماسی، قطره نیوز، تی نیوز، ایران پرتو، فیس نما، خبر فارسی، ویستا، رصدخانه، آوا پرس، نیمروز و ... از جمله این رسانه ها بودند.