تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف تونس در پی ترور یکی از رهبران مخالف این کشور، حمله به دفاتر جنبش النهضه و سفر نیمه کاره رئیس جمهور تونس و بازگشت از فرانسه از آخرین اخبار تونس به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد که در پی ترور "شکری بلعید" دبیر کل حزب ملی دموکراتیک تونس، چندین شهر این کشور شاهد تظاهرات است.

معترضان، به دفاتر جنبش النهضه در چند شهر حمله کرده اند. از سوی دیگر "منصف المرزوقی" رئیس جمهور تونس که به فرانسه سفر کرده است در پی حادثه ترور امروز، سفر خود را نیمه کاره رها کرده و به تونس بازگشته است تا درباره این حادثه تحقیق کند.

شکری بلعید از رهبران جریان های مخالف تونس صبح امروز در پایتخت این کشور و در نزدیکی منزل خود هدف تیراندازی قرار گرفت و بر اثر اصابت دو گلوله به سر و گردن کشته شد.

از زمان انقلاب تونس در سال 2011 و سقوط رژیم دیکتاتوری زین العابدین بن علی تاکنون این نخستین ترور در این کشور محسوب می شود.

العربیه نیز در همین حال گزارش داد: سیدی بوزید مهد انقلاب  تونس هم اکنون شاهد تظاهرات است. از سوی دیگر فرانسه ترور شکری بلعید را محکوم کرد.