در دیدار سفیر ایران و وزیر کشور ترکیه بر همکاری‌های دو کشور در زمینه های امنیتی و مبارزه با جرائم سازمان یافته و تروریزم تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهمن حسین پور سفیر ایران در ترکیه با موئممر گولر وزیر کشور ترکیه در محل وزارت کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات حسین پور با اشاره به انتصاب جدید گولر به سمت وزیر کشور ترکیه ابراز امیدواری کرد که در دوران تصدی وی روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد. در این دیدار سفیر کشورمان باتوجه به پایان دوره مأموریت خود در آنکارا، ضمن ارائه گزارشی از روند روبه رشد روابط دو کشور، برای گولر در دوره مسئولیت جدید خود به عنوان وزیر کشور آرزوی موفقیت کرد.

گولر نیز با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور تصریح کرد دشمنان در صدد هستند با ایجاد فتنه روابط دو کشور را مخدوش نمایند و ضرورت دارد که از روابط دو کشور و دستاوردها به نحو احسن حراست شود.

وی تاکید کرد که همکاری‌های دو کشور در زمینه های امنیتی و مبارزه با جرائم سازمان یافته و تروریزم ادامه پیدا کند و از برگزاری نشست‌های کارشناسی و هماهنگی بین مسئولین دو کشور استقبال کرد.

در این ملاقات با تصریح بر اهمیت همکاری میان وزارتخانه های کشور ایران و ترکیه در زمینه های مختلف همکاری‌های امنیتی دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و از گسترش همکاری‌ها حمایت شد.

در این ملاقات حسین پور از  گولر جهت سفر به ایران و دیدار با مقامات کشورمان و در راستای پیگیری توافقات انجام شده دعوت بعمل آورد که مورد استقبال گولر قرار گرفت و اظهار داشت در اولین فرصت مناسب به ایران سفر خواهد کرد.