رئیس سازمان دارالقرآن در سومین همایش جامعه قرآنی استان یزد و اختتامیه جشنواره خانواده گفت: از جامعه قرآنی انتظار داریم تا نسخه های قرآنی را در زندگی روزمره و در روابط خانوادگی و اجتماعی تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی کشور در سومین همایش جامعه قرآنی استان یزد با عنوان « قرآن کتاب انقلاب » که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر به جامعه قرآنی اظهار داشت: وظیفه و جایگاه قرآنیان ما در جامعه وظیفه ای است که بتوانند محتوا، مفاهیم ونسخه های قرآن را به صورت کاربردی به مشتاقان و مردم آموزش دهندکه بحمدالله در قالب جلسات و مؤسسات قرآنی آموزش های گوناگون تخصصی را داریم.

مهدی قره شیخ لو با اشاره به آموزش های موجود قرآنی در جامعه گفت: موقعی در این حرکت قرآنی موفق خواهیم بود که توانسته باشیم به وظیفه خود عمل کنیم که نتیجه این آموزش ها تغییر در رفتار و افکار مردم به سمت قرآن باشد.
 
وی تصریح کرد: باید آموزش ها را به گونه ای برنامه ریزی و تنظیم کنیم که به سمت قرآنی فکر کردن و قرآنی عمل کردن پیش برویم و آن وقت می گوییم که جامعه قرآنی به وظیفه خود عمل کرده و موفق بوده است.
 
رییس سازمان دارالقرآن الکریم، مؤسسات قرآنی در سطح کشور را 2200 مؤسسه اعلام کرد و افزود: تقریبا تمام حجم عملیات سالانه به صورت 100 درصدی به اتحادیه واگذار شده است.
 
وی وجود جلسات، مؤسسات، اساتید و دستگاهها و مسئولان علاقه مند به امور قرآنی را از امتیازات استان یزد در زمینه قرآنی عنوان کرد و افزود: استان یزد می تواند طلایه دار و پرچمدارفعالیت های قرآنی در کشور باشد.
 
گفتنی است، سومین همایش جامعه قرآنی استان یزد با همکاری دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان و اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان یزد به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر برگزار شد.