آهنگساز آلبوم در آستانه انتشار "بی‌منت می" با خوانندگی سینا سرلک، مضامین شعرهای این کار را عاشقانه، اجتماعی و ملی - میهنی توصیف کرد.

محمدمهدی باطنی، نوازنده سنتور و آهنگساز آلبوم " بی منت می" که به تازگی مجوز گرفته و با آواز سینا سرلک عرضه می‌شود به خبرنگار مهر گفت: این آلبوم از آن رو که در آن هر سازی شخصیت مجزایی برای خود دارد و در ساخت قطعات با تکیه بر ملودی اصلی از تنظیمات تک‌خطی پرهیز شده است، اثری متفاوت است. 

وی در تبیین متفاوت بودن اثر با اشاره به شکل تنطیمات، گریزی هم به شعرهای این مجموعه داشته و عنوان کرد: برای این کار سعی کردیم از شعرهای روان‌تر و با مضامین عاشقانه، اجتماعی و ملی – میهنی استفاده کنیم.  

باطنی که خود نیز شاعر تمامی شعرهای آلبوم "بی‌منت می" است در مورد ویژگی‌های کلامی این کار، اظهار کرد: در شعر نیز سعی‌مان بر آن بوده است تا با بهره گیری از واژه‌های اجتماعی و مردمی، راه ارتباط هر چه بهتر و آسان‌تر عموم مردم جامعه با "بی‌منت می" را هموارتر کنیم.

این نوازنده سنتور با بیان این که در قطعات بی کلام نیز با توجه به ملودی سعی کردیم برای مخاطبان، تصویرسازی کنیم، ادامه داد: یکی از اهداف جدی ما با توجه به قطعات این مجموعه، جذب بیشتر عموم مردم جامعه و بویژه جوانان به موسیقی کلاسیک ایرانی است.

باطنی، سخت و بیش از اندازه تکنیکال کردن قطعات را یکی از علل کمتر جذب شدن جوانان به موسیقی اصیل عنوان کرد و گفت: در ساخت قطعات وقتی از رنگ آمیزی مناسب، تلفیق شعر و موسیقی و روان کاری فاصله می گیریم، همین سبب کمتر ارتباط بر قرار کردن جوانان با موسیقی اصیل ایرانی می شود.

او با اشاره به این که "بی‌منت می" قرار بود چندین ماه پیش منتشر شود اما به دلایلی از جمله طی کردن پروسه طولانی اداری به تعویق افتاد، در مورد قطعات این کار توضیح داد:‌ در این آلبوم، یک قطعه آوازی با نام "بی منت می"، دو تک نوازی با سازهای تار و سنتور و پنج تصنیف و سه قطعه بی کلام با نام‌های "آدم و گندم"، "راز میان من و تو"، " عشق مرا صدا زد"، "ویرانه"، "ایران"، "سرزمین بی پایان"، " کران بی کران" شنیده می‌شود.

باطنی با بیان این که قطعات این کار در دستگاه‌های نوا و شور و آواز دشتی ساخته و اجرا شده اند، ادامه داد: ایرج دشتی زاده، تار، سینا جهان آبادی، کمانچه قطعات بی کلام، مجید محیط، قیچک باس، مرتضی یگانه راد، تنبک، پژمان صاعدی، دف و بم تار، مجید یگانه راد، ساز های کوبه ای، وفا مصباحی، نی، شروین مهاجر، کمانچه تصانیف و محمد مهدی باطنی سنتور، نوازنده های این کار هستند.

باطنی در پایان درمورد شرط ماندگاری یک اثر موسیقایی تاکید کرد: یک‌دلی شاعر، آهنگساز و خواننده با یکدیگر مثلثی را تشکیل می دهد که ماحصل آن ساخت یک اثر قابل توجه می شود. همچنین درک مناسب از شعر و حتی ملودی به بهبود و ماندگاری یک اثر، کمک شایانی می کند که این مهم گرچه در برخی آثار شنیده می شود اما متاسفانه در همه کارها این اتفاق نمی‌افتد.

مجموعه "بی منت می" با صدای سینا سرلک و شعر و آهنگ محمد مهدی باطنی از سوی پخش هنر شهر، اوایل اسفند ماه سال جاری روانه بازار نشر فرهنگی می شود.