تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱

در جلسه شورای آمایش سرزمین، بندهایی دیگر از راهبردهای بلندمدت توسعه بخش کشاورزی از منظر آمایش سرزمین تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و با حضور اعضای شوراهای تخصصی آمایش سرزمین برگزار شد، حفظ، احیا و توسعه پایدار باغات به ویژه در اراضی شیب دار مستعد در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش تولیدات باغی مورد تصویب قرار گرفت.

در این جلسه همچنین اولویت، کشت محصولات با نیاز آبی کمتر و بازدهی اقتصادی بیشتر به ویژه در مناطق خشک و کم آب و نیز توسعه واحدهای پرواربندی کوچک و متوسط با تاکید بر جایگزینی کشت علوفه به جای کشت غلات در نواحی کوهپایه ای به تصویب رسید.

توسعه و گسترش مجتمع‌های دامپروری صنعتی و نیمه صنعتی با اولویت استقرار آنها در مناطق تولید و کشت نباتات علوفه ای از دیگر مصوبات شورای آمایش سرزمین است.اعضای شورای آمایش سرزمین در ادامه این جلسه همچنین ساماندهی استفاده از منابع شیلاتی فراسرزمینی را به تصویب رساندند.

از دیگر مصوبات این جلسه می توان به توسعه فعالیت‌های تلفیقی آبزی پروری و زراعت متناسب با مقتضیات واحدهای هیدرولوژی در حوضه ها و سطح بند ی ارائه خدمات پشتیبانی تولیدات کشاورزی به تفکیک ملی، استانی و محلی با تاکید بر استفاده از امکانات و توان بخشی خصوصی، تشکل ها، تولیدکنندگان کشاورزی و با حمایت نهادهای دولتی اشاره کرد.