مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط در شرایط عادی 280 پرواز نشست و برخاست در فرودگاه مهرآباد انجام می گیرد، گفت: تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

محمود رسولی نژاد در گفتگو با مهر در خصوص اجرای طرحهای توسعه ای در فرودگاه مهر آباد، اظهار داشت:  امسال در فروگاه مهرآباد توسعه زیربنایی نداریم؛ به دلیل اینکه در 5 سال آینده تعداد مسافران در این فرودگاه کاهش پیدا می کند.

وی افزود: در حال حاضر تنها توسعه پارکینگ طبقاتی در حال اجرا است که ساخت آن دو سال زمان می برد و از 10 ماه پیش شروع شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به اینکه به طور متوسط در شرایط عادی 280 پرواز نشست و برخاست در این فرودگاه انجام می گیرد، بیان کرد: در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها این رقم به 350 پرواز در روز هم می رسد.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته آسمان ایران میزبان 135 هزار و 745 پرواز عبوری بوده است، گفت: این رقم نسبت به دی ماه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها در دی ماه سال جاری در سی مسیر پُر تردد داخلی به وسیله 6 هزار و 174 پرواز، 729 هزار و 561 مسافر را جابه‌جا کرده، ضمن آنکه بیش از 5 میلیون تن بار نیز در این مسیرها حمل شده است.
 
وی با اشاره به ثبت 2 هزار و 300 پرواز در 30 مسیر بین‌المللی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: در نهایت بیش از 305 هزار مسافر و بیش از 5 میلیون و 400 هزار تن بار جابه جا شده است.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور با بیان اینکه دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشست و برخاست هواپیماها 9 درصد رشد داشته است، گفت: در این ماه اعزام و پذیرش مسافر 16 درصد و ارسال و پذیرش بار 12 درصد کاهش به ثبت رسیده است.

رسولی نژاد تصریح کرد: حدود 80 درصد پروازهای انجام شده در دیماه امسال مربوط به فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس و تبریز بوده است.