رئیس پلیس تهران با اعلام دستگیری بیش از 80 اراذل و اوباش و خفت گیر گفت: طرح تشدید كنترل بازار و مراكز خرید برای پیشگیری از سرقت در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین ساجدی نیا روز چهارشنبه در حاشیه اجرای دهمین طرح مبارزه با اخلالگران و اراذل و اوباش پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرحله از طرح از ساعت 4 بامداد امروز آغاز دو در آن بیش از 80 نفر از اراذل و اباش، سارقان و خفت گیران كه اقدام به ایجاد شرارت كرده بودند شناسایی و دستگیر شدند البته اجرای این طرح همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینكه این مرحله از طرح در جنوب غربی تهران و محله های خانی آباد، نازی آباد و عبدل آباد به اجرا درآمد افزود: این طرح ها براساس خواست مردم و در راستای اجرای طرح امنیت محله محور به اجرا در آمد.

ساجدی نیا با بیان اینكه در 9 مرحله طرح اراذل و اوباش كه در سال جاری برگزار شد 1363 اراذل و اوباش دستگیر شدند تاكید كرد: طرح برخورد با اشرار، سارقان، موادفروشان و ناامن كنندگان نظم اجتماعی ادامه دارد و با توجه به اینكه به روزهای پایانی سال و خرید نزدیك می شویم كنترل ماموران تشدید می شود.

به گفته رئیس پلیس تهران شهروندان می توانند هرگونه گزارش مردمی را در تماس با پلیس 110 اطلاع دهند و مطمئن باشند به گزارشات آنها در مورد اراذل و اوباش در كمترین زمان رسیدگی می شود.

ساجدی نیا با بیان اینكه 99 د رصد دستگیر شدگان طرح امروز سابقه دار هستند افزود: بسیاری از این افراد اراذل و اوباش سطح یك و دو پایتخت بوده كه خودشان دارای چندین نوچه هست. ماموران كلانتری با اراذل و اوباش سطح سه برخورد می كند بسیاری از اراذل و اوباش دستگیر شده حكم شان از سوی مرجع قضائی صادر شده و هم اكنون در زندان هستند.

وی با اشاره به حمله شبانه 4 اراذل و اوباش به یك درمانگاه در شرق تهران گفت: بلافاصله پس از اطلاع ماموران پلیس 110 وارد عمل شدند و با شلیك به این افراد سه نفر از آنها دستگیر و یك نفر نیز با گلوله پلیس مجروح شد كه هم اكنون در بیمارستان بستری است.

اجرای طرح تشدید كنترل بازار و مراكز خرید

رئیس پلیس تهران با اعلام اینكه طرح تشدید كنترل مراكز خرید با توجه به نزدیكی ایام نوروز آغاز شده است گفت:  هم اكنون ماموران پلیس آگاهی، راهنمایی و رانندگی و عوامل انتظامی در 5 فروشگاه عرضه مستقیم كالا حاضر هستند ضمن اینكه به منظور جلوگیری از سرقت ماموران در تمامی مراكز خرید و بازار نیز حضور دارند. هم اكنون نیروهای خود را برای مقابله با سرقت افزایش داده ایم و كنترل این مناطق را تشدید كرده ایم.