بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: کنسرو خارجی خرچنگ امریکن گرین غیرمجاز است.

طالب غریب پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر فروشگاههای عرضه مواد غذایی در استان هرمزگان مرحله اول از اول بهمن 1391 آغاز گردیده و مرحله سوم نیز تا ایام نوروز سال 92 ادامه خواهد داشت.

غریب پور با اشاره به کشف و ضبط کنسرو تن خرچنگ با مارک امریکن گرین در فروشگاه مواد غذایی در بازار بندرعباس افزود : این کنسرو که الحاظ شرعی حرام نیز می باشد طبق آزمایشات انجام شده دارای آلودگی میکروبی بالایی بوده است.

وی اظهارداشت: در این بازدید مقداری از مواد غذایی که دارای رنگهای غیر مجاز و فاقد مشخصات بهداشتی بودند نیز شناسایی و توقیف شد در این مواد غذایی از رنگهای غیر مجاز از قبیل E102  یا تارترازین مشاهده شد که از لحاظ بهداشتی مضر و غیر قابل استفاده است.

غریب پور تاکید کرد: فروشندگان مواد غذایی از نگهداری و فروش مواد غذایی غیر استاندارد و فاقد پروانه بهداشتی کشور در فروشگاههای خود خودداری نمایند و سلامت مردم را به خطر نیندازند در غیر اینظورت با برخورد قاطع و قانونی بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط رو برو خواهند بود.

رئیس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اشاره به عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی در سطح فروشگاهها این موارد را شامل سه گروه عنوان کرد: گروه اول : همه کالاهای خارجی فاقد مشخصات بهداشتی که از مبادی غیر قانونی وارد کشور و توزیع می شوند. گروه دوم :مواد غذایی که دارای رنگهای غیر مجاز مثل E102  یا تارترازین در چیپس، شکلات، شربت های پودری و ... مشاهده می شود و گروه سوم : مواد غذایی که از لحاظ شرعی حرام است.

غریب پور از اجرای ماده 13 رسیدگی به جرائم بهداشتی در استان خبر داد و توقیف و معدوم مواد غذایی و همچنین پلمپ محل عرضه و تهیه مواد غذایی غیر مجاز را در دستور کار خود دارد.

رئیس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس جهت اطلاع فروشندگان و مصرف کنندگان نمونه هایی از رنگهای غیر مجاز استفاده شده در مواد غذایی را اعلام کرد: E102 – E123 – E131 – Fast Green – RE2G – Yellow2G – Erythrsine  و از فروشندگان خواست در خصوص خرید و عرضه مواد غذایی با این نوع رنگها خودداری کنند.