ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی این کشور از وجود گروههای برهم زننده امنیت و ثبات، تلفات سنگینی به تروریستها در مناطق زملکا، عربین، دوما، حرستا و عدرا البلد در حومه دمشق وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در حمله روز گذشته ارتش سوریه به مناطق عربین و زملکا در حومه دمشق، مخفیگاههای متعدد گروههای تروریستی منهدم و تعداد زیادی از آنها کشته شدند.

همچنین در مناطق دوما، حرستا و عدرا البلد در حومه دمشق، پایگاههای گروههای مسلح منهدم شده و خودروها و موتورسیکلتهایی که از آنها در عملیاتهای تروریستی استفاده می شد، کشف شد. در این عملیات نیز شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند.

حلب؛

ارتش سوریه در ادامه پیگرد گروههای تروریستی، روز گذشته به جبهه مخالفان مسلح در حلب و حومه آن تلفات و خسارات شدید وارد کرد که سبب کشته و زخمی شدن بسیاری از آنها شد. در این عملیات سنگین ارتش، مخفیگاههای گروههای تروریستی در مناطق منگ، السفیره، عندان، المنصوره منهدم شد و شماری از تروریستها به هلاکت رسیدند. گروههای تروریستی در این مناطق به خرابکاری، کشتار مردم و غارت اموال عمومی می پرداختند. در مناطق الشعار، النقارین، هنانو، الصاخور، الحلوانیه، خان البقر و النیرب در استان حلب نیز، گروههای مسلح متحمل خسارتها و تلفات سنگین شدند. افراد مسلح در پی عملیات سنگین ارتش در این مناطق، مجبور به گریختن به اماکن امن و دور از دسترس ارتش شدند.

حومه ادلب؛

در حومه ادلب نیز همچنان درگیری ارتش با گروههای مسلح ادامه دارد و در آخرین درگیریها که روز گذشته رخ داد تعداد زیادی از تروریستها در مناطق مختلف آن کشته و زخمی شده و اماکن استقرار آنها منهدم شد.

حمص؛

حمله خمپاره ای روز گذشته گروههای تروریستی به پالایشگاه نفت استان حمص سبب کشته شدن یکی از کارگران و زخمی شدن یک نفر دیگر شد. از طرفی عملیات تعقیب و گریز گروههای مسلح در حمص نیز ادامه یافت و در این عملیات یکی از انبارهای تسلیحاتی آنها کاملا منهدم شد.

تروریستها به شاعران هم رحم نکردند

در شهر معره النعمان در استان ادلب روز گذشته حمله ای از سوی گروههای تروریستی سلفی تکفیری رخ داد که اوج جهل و ضدیت آنها با اندیشه و فرهنگ را نشان داد. گروههای مسلح روز گذشته به شهر معره النعمان زادگاه "ابوالعلا المعری" شاعرمعروف سوری حمله و سر از تن مجسمه وی قطع کردند. خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی اعلام کرد: حمله به مجسمه ابوالعلا معری به احتمال فراوان از سوی گروه تروریستی و تندرو جبهه النصره انجام شده است. خاطرنشان می شود ابوالعلا معری از شاعران معروف جهان عرب در شهر معره النعمان در استان ادلب دیده به جهان گشود.