بجنورد- خبرگزاري مهر: مديركل كتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي گفت: در نخستين جلسه انجمن خيرين كتابخانه ساز استان، خيری ساخت كتابخانه روستاي بام در شهرستان اسفراين را تقبل كرد.

علي رحيمي در گفتگو با خبرنگار مهرافزود: سه شنبه شب در نخستين جلسه انجمن خيرين كتابخانه ساز خراسان شمالي، يك خير ساخت كتابخانه روستايي در بام اسفراين را با اعتبار 90 ميليون تومان تعهد كرد.

وي اظهار داشت: انجمن خيرين كتابخانه ساز در خراسان شمالي شب گذشته با تعيين هيئت امنا به صورت رسمي راه اندازي شد و اميد است با فعاليت اين انجمن ميزان مشاركت هاي مردمي در زمينه كتاب و كتابخواني افزايش يابد.

رحيمي با بيان اينكه پيش از اين نيز خيرين خراسان شمالي در زمينه كتابخانه ها فعاليت هاي قابل توجهي داشته اند، تصريح كرد: در سال هاي پيش خيرين اين استان پنج كتابخانه روستايي را احداث كرده اند و علاوه بر اين 10 هزار مترمربع زمين و مقادير قابل توجهي كمك نقدي را نيز اهدا كرده اند.

به گفته وي كتابخانه هاي روستايي نجف‌آباد، سه‌گنبد و خیرآباد در شهرستان فاروج و كتابخانه روستاي زيارت در شهرستان شيروان پيش از اين توسط خيرين اين شهرستان ها احداث شده است.

اين مسئول در ادامه اضافه كرد: در حال حاضر خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفری در مجموع 61 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی دارد که از این تعداد، 45 باب آن جزء کتابخانه های نهادی محسوب می شوند.

رحيمي افزود: از تعداد 45 باب کتابخانه نهادی خراسان شمالی 24 باب شهری و 21  باب نيز روستایی است و علاوه بر آن در حال حاضر هفت باب کتابخانه عمومی دیگر نیز در روستاهای این استان در حال ساخت است که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و به زودی به بهره برداری می رسند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی عنوان كرد: همچنين 17 باب کتابخانه عمومی روستایی دیگر نیز در این استان در دست ساخت است که تاکنون بین 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.