شهرکرد - خبرگزاری مهر: دبیر کمیته اجرایی همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیان سردابی گفت: دومین همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیلان سردابی در اردیبهشت ماه سال آینده در چهار محال و بختیاری برگزار می شود.

فرشاد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای پیشرو در تولید ماهی قزل آلا درکشور است.
 
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با وجود داشتن رودخانه های قراوان استعداد و پتانسیل بالایی برای توسعه پرورش ماهی های قزل آلا دارد.
 
بیشترین مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل قرار دارد
 
زمانی عنوان کرد: هم اکنون بیشترین مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این استان طرحهای پرورش ماهی قزل آلا و ماهی دیگر درپشت سدها و دریاچه استان درحال انجام است.
 
زمانی با اشاره به برگزاری همایش ملی پرورش ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری گفت: دومین همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیلان سردابی در اردیبهشت ماه سال آینده در چهار محال و بختیاری برگزار می شود.
 
دبیر کمیته اجرایی همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیان سردابی تاکید کرد: سرمایه گذاری، بازار یابی، توسعه و صادرات و ملاحضات اقتصادی، اجتماعی در حیطه ماهیان سردآبی یکی از محور های این همایش است.
 
وی تصریح کرد: مسائل زیست محیطی، عوامل طبیعی و توسعه پایدار در بخش ماهیان سردآبی، مهندسی آبزیان و فن آوری های نوین در بخش ماهیان سردآبی، اصلاح نژاد و بیوتکنولوژی در زمینه ماهیان سردآبی، تکثیر، پرورش و مدیریت ماهیان سردآبی از مهم ترین محور های این همایش است.
 
زمانی ادامه داد: بهداشت و بیماری های ماهیان سردآبی، صنایع جانبی و فرآوری ماهیان سردآبی، مصرف و ارزش غذایی ماهیان سردآبی و تغذیه ماهیان سردآبی از دیگر محور های این همایش است.
 
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه این استان یکی از استان های مهم در پرورش ماهیان سردآبی است به این خاطر این همایش با حضور مسئولین کشوری در این استان برگزار خواهد شد.