محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی از نخستین اجرای گروه تازه‌تاسیس "ادیب" با بداهه‌خوانی آثار شاعران معاصر از جمله فاضل نظری، امشب در تالار وحدت خبر داد.

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی و سرپرست گروه موسیقی "ادیب" درباره چرایی تشکیل این گروه موسیقی به خبرنگار مهر گفت: سال‌هاست که در گروه‌های مختلف موسیقی در گونه‌های مختلف موسیقایی با نگرش‌های مختلف فعالیت کرده‌ و سعی کرده‌ام در عین رعایت تنوع، به یک وحدت رویه و نگرش جدید در عرصه موسیقی اصیل ایرانی برسم.

وی در ادامه افزود: فعالان عرصه موسیقی ایرانی در کم و کیف نگاه به این هنر با یکدیگر وجه اشتراکی ندارند. از همین رو طبق تجربه‌های خودم سعی کردم با تشکیل یک گروه موسیقی به استانداردهای موسیقی ایران به معنای واقعی دست پیدا کنم.

این خواننده تاکید کرد: تا این گروه هم جای خودش را در میان انواع گروه‌های موسیقی باز کند و هم با رویکرد جدید در عرصه موسیقی سنتی ایران حاضر شود؛ رویکردی که هم برای مخاطب خاص موسیقی قابل قبول باشد و هم جذابیت‌های موسیقی ایرانی را برای مخاطب عام در نظر داشته باشد.

معتمدی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره انتخاب نام "ادیب" برای این گروه گفت: اسامی مختلفی برای گروه‌های موسیقی در وزارت ارشاد به ثبت رسیده است و دلیل انتخاب اسم "ادیب" از سوی گروه ما هم به دلیل ارادتی است که به پیشکسوتان موسیقی ایران به ویژه استاد ادیب خوانساری دارم.

به گفته وی، طی تماسی با شیرین ادیب دختر استاد خوانساری برای انتخاب عنوان "ادیب" برای این گروه موسیقی کسب اجازه شده است.

معتمدی در ادامه افزود: به این ترتیب اسم استاد ادیب خوانساری هم زینت‌بخش گروه موسیقی است و هم اینکه مخاطب را از نوع موسیقی‌ای که این گروه کار می‌کند، آگاه می‌سازد.

خواننده اپرای مولوی در ادامه با اشاره به بخش‌های مختلف کنسرتی که امشب ساعت 21 در تالار وحدت خواهد داشت، گفت: بخش نخست این کنسرت بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی با سه تار، تنبک و آواز بر اشعاری از شعرای معاصر به ویژه آثار فاضل نظری است.

وی در پایان به اعضای گروه موسیقی اشاره کرد و گفت: هادی آذرپیرا نوازنده تار، احمد مستنبط نوازنده تنبک، هوشمند عبادی نوازنده نی، محمد باقری زینالی نوازنده عود و سهیل سعیدی نوازنده دف از جمله اعضای این گروه موسیقی هستند که در این اجرا مرا یاری می‌کنند.

این گروه امشب به مناسبت بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر می‌نوازد.