آبادان – خبرگزاری مهر: فرماندار ویژه آبادان خواستار برخورد جدی با اعمال غیر قانونی و غیر بهداشتی مثل عرضه هشت پا و خرچنگ توسط برخی از افراد سودجو در آبادان شد.

بهرام ایلخاص زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به تقویت ضوابط بهداشتی در سطح شهر باید توجه بیشتری به سطح سلامت عمومی شهر شود.

وی خطاب به مسئولان شهرداری آبادان افزود: آن دسته از مسائل بهداشتی که مرتبط با شهرداری است چنانچه در راستای قانون بود که هیچ. ولی در صورت مغایرت با قانون باید با آن برخورد جدی صورت گیرد.

ایلخاص زاده با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و ورود میهمانان نوروزی و کاروانهای راهیان نور به شهر به شدت گرفتن انجام کارها و بهبود و ارتقای سطح سلامت و بهداشت شهر تاکید کرد و افزود: در موضوع کشتار مرغ زنده و فروش آبزیانی همچون هشت پا و خرچنگ توسط برخی افراد سودجو که در اسلام نیز این کار حرام خوانده شده، هیچ راهی جز جلوگیری و برخورد جدی وجود ندارد.


فرماندار ویژه آبادان خطاب به مسئولان بهداشتی، دامپزشکی و شهرداری تصریح کرد: نگذارید حرام فروشی در شهر صورت گیرد. عوامل اجرایی باید قویتر وارد کار شوند و مانع انجام این کار شوید، برخوردهای قانونی در این زمینه چاره ساز است.


ایلخاص زاده یادآور شد: احساس مسئولیت باید در راستای  خدمتگذاری به عموم باشد.


وی همچنین با اشاره به ممنوعیت عرضه و فروش قلیان در مراکز مختلف و حتی قهوه خانه های سنتی ادامه داد: در این خصوص اداره صنعت ،معدن و تجارت با ورود به این موضوع ضمن اخطار به واحدهای عرضه و فروش قلیان در صورت ادامه فعالیت نسبت به پلمپ آن مرکز یا واحد اقدام کند.


ایلخاص زاده گفت: همچنین این اداره نسبت به صدورمجوز کسب برای انجام کاری دیگر به فراخور و ظرفیت شهر در اینگونه مراکز اقدام کند.


فرماندار ویژه آبادان همچنین بر تشدید نظارت توسط مرکز بهداشت بر اقلام غذایی، فعالیت دوره گردها و دستفروشان با توجه به نزدیکی نوروز و ورود میهمانان به این شهر تاکید کرد.