30 نویسنده کودک و نوجوان در جشن فصلی لاکپشت پرنده آثار خود را برای مخاطبانشان امضاء می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با برگزاری آیین اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاکپشت پرنده در روز روز سه شنبه اول اسفند به بهترین کتاب‌های کودکان و نوجوانان یک سال، ۳۰ نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان به فروشگاه مرکزی شهر کتاب می‌آیند تا کتاب‌هایشان را برای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها امضا کند.

نویسندگان و مترجمانی هم چون رضی هیرمندی، مصطفی رحماندوست، محبوبه نجف‌خانی، افسانه شعبان‌نژاد، فریبا کلهر، طاهره ایبد و آتوسا صالحی در این جشن حضور یافته و کتاب‌هایشان را برای مخاطبان امضا می‌کنند. همچنین برندگان نشان‌های طلایی و نقره‌ای نیز کتاب‌هایشان را برای مخاطبان امضا خواهند کرد.

پیش از این دو جشن امضای لاکپشت پرنده در فروشگاه مرکزی شهرکتاب، با حضور نویسندگان و مترجمان برگزار شده است و با استقبال مردم روبه رو شده است. این بار اما جشن امضا با مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای به بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان سال ۱۳۹۰ همزمان شده است.

داوران لاکپشت پرنده در هر فصل کتاب‌های منتشر شده را بررسی و از میان کتاب‌ها فهرستی از کتاب‌های ارزشمند را با تعیین ارزش آن برای خرید به مردم معرفی می‌کنند و در این جشن نویسندگان و مترجمان این کتاب‌ها، کتاب‌هایشان را برای مردم امضا می‌کنند.

هم چنین داوران کتاب‌های این فهرست، مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و در بخشی خارج از داوری معرفی می‌شود. در این جشن داوران نیز کتاب‌هایشان را برای مردم امضا و به پرسش‌های احتمالی مخاطبان درباره کتاب‌های راه یافته به فهرست، پاسخ می‌دهند.

مراسم جش امضا نویسندگان پس از اهدای نشان‌ها به برگزیدگان و از ساعت ۱۸ روز اول اسفند در فروشگاه مرکزی شهر کتاب واقع در خیابان شریعتی، پایین‌تر از معلم برگزار می‌شود.