یک روزنامه اتریشی در گزارشی از موج خودکشی در اسپانیا به دلیل ناتوانی مردم در پرداخت بدهیهای خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی "دی پرسه" در گزارشی به خودکشی چند روز پیش یک زوج بازنشسته در مایورکای اسپانیا به علت بدهی های زیادی که داشتند اشاره کرد و نوشت: این زوج به همسایگان خود با حالت ترس و اضطراب اظهار داشته بودند که ما انتظار خبرهای بدی را داریم. آنها منتظر آمدن حکم تخلیه اجباری محل سکونت خود از طرف بانکهایی بودند که بدهی فراوانی به آنها داشتند. به این ترتیب این زوج بازنشسته اسپانیایی هیچ راه چاره ای غیر از خودکشی و پاییان دادن به زندگی خود نمی دیدند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه خودکشی این زوج بازنشسته در اسپانیا تنها مورد خودکشی به دلیل بحران بدهیها در این کشور نیست نوشت: ماههاست که موج خودکشی ها این کشور بحران زده که در آن صدها هزار خانواده به خصوص به دلیل بیکاری به گروه فقرا می پیوندند و ناامیدانه روی کوهی از بدهیها می نشینند را می لرزاند.

نویسنده در ادامه به موارد دیگری از خودکشی در ایالتهای مختلف اسپانیا به دلیل ناتوانی افراد در پرداخت بدهیهای خود اشاره کرده و در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در چنین وضعیتی نمایندگان پارلمان اسپانیا موافقت کردند برای آنکه صاحب خانه های بسیار بدهکار از خانه های خود اخراج نشوند، با رایزنی های بیشتر راه حلی برای این مشکل بیابند.

به این ترتیب پارلمان اسپانیا به ابتکاری که بیش از یک و نیم میلیون نفر پای آن را امضا کردند روی مثبت نشان داد. امضا کنندگان این طرح می خواهند بانکها اجازه نداشته باشند افرادی که توانایی بازپرداخت وام های مسکن خود را ندارند از خانه هایشان بیرون کنند.

بر اساس اطلاعات رسمی هر هفته بیش از 500 تخلیه اجباری در شهرهای اسپانیا اجرایی می شود. از شروع بحران اقتصادی در سال 2007 تا کنون حدود 400 هزار حکم تخلیه محل سکونت بدهکاران اسپانیایی اجرایی شده است.