یکی از مشکلات گروه‌های موسیقی کرال در بخش آواز جمعی عدم انتخاب رپرتوار سنگین توسط سرپرست گروه‌های مختلف است و همین مسئله سطح کیفی آثار را پایین آورده بود.

شهلا میلانی خواننده سوپرانو و یکی از داوران در بخش رقابتی موسیقی کرال (آواز جمعی) درباره آثار حاضر در این بخش از بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به خبرنگار مهر گفت: ارزیابی من از سه روز اجرا در بخش رقابتی موسیقی کرال این است که به نظر می‌رسد نسبت به سال‌های گذشته افت کیفی داشته‌ایم.

وی افزود: این در حالی است که انتظار می‌رود گروه‌های موسیقی در رشته‌های مختلف هر سال نسبت به سال گذشت پیشرفت چشم‌گیری داشته باشند اما متاسفانه اجراهای امسال جز در دو مورد، ضعیف بودند و پیشرفتی در این زمینه ندیدم. این در حالی است که در یک ارزیابی کلی به درستی متوجه می‌شویم آثار نسبت به سال گذشته عقبگرد کرده است. 

میلانی در ادامه صحبت های خود در پاسخ به اینکه ضعف در اجراهای کرال جشنواره بیشتر از چه ناحیه‌ای بود؟ گفت: یکی از مشکلات گروه‌های موسیقی کرال در بخش آواز جمعی عدم انتخاب رپرتوار سنگین توسط سرپرست گروه‌های مختلف است و همین مساله سطح کیفی آثار را پایین آورده بود.

این خواننده سوپرانو در پایان افزود: انتخاب آثار خوب برای اجرا از این جهت اهمیت دارد که قرارست در یک جشنواره بین‌المللی و در حضور مخاطبان جدی و علاقمند به موسیقی اجرا شود. به اعتقاد من تنها بخشی از دلایل بالا رفتن کیفیت آثار به گروه‌های شرکت‌کننده برمی‌گردد اما بخش تعیین‌کننده بر عهده مسئولان و هیات انتخاب آثار جشنواره است و این توجه به ویژه درباره حضور کیفی گروه‌های شهرستانی باید بیشتر می‌بود.