مسعود نکوئی سرپرست گروه موسیقی کُر "مهر وطن" اجرای گروهش را بدون تقلید از سازها و تنها بر اساس آواسازی دانست.

سرپرست گروه موسیقی کر"مهر وطن" درباره ویژگی‌های اجرای کنسرت‌های گروه موسیقی در بخش رقابتی موسیقی کرال جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: اجرای گروه‌های موسیقی در این بخش رقابتی قابل احترام بود اما معتقدم تا امروز آثار اجرا شده در این بخش فاقد نوآوری بودند.

مسعود نکوئی در پاسخ به اینکه مجموع قطعاتی که جمعه 27 بهمن در فرهنگسرای ارسباران توسط این گروه اجرا شد در برگیرنده موسیقی بومی بود چرا برخی از آثار موسیقی کلاسیک چون اثری از موتزارت را هم اجرا کردید؟ گفت: اجرای 5 قطعه موسیقی از آثار کلاسیک دنیا تنها به دلیل نشان دادن قابلیت‌های گروه بود.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت رپرتوار این گروه موسیقی گفت: در تمام طول اجرا سعی کردیم صدای سازهایی را که باید با آوا اجرا می‌شد، تقلید نکنیم. در حالیکه در مجموع کنسرت‌های بخش رقابتی موسیقی کرال اغلب گروه‌های موسیقی صدای سازها را تقلید می‌کردند.

رهبر گروه موسیقی کر "مهر وطن" در پایان افزود: به عنوان مثال در قطعه "صبح بازار" صدای بازار مسگران و یا صدای طبیعت به معنای واقعی از دل موسیقی طبیعت به شکل آوا درآمد و به هیچ عنوان تقلیدی در کار نبود و سعی کردیم صدای طبیعت در زندگی روزمره مردم را تداعی کنیم.