فدراسیون کاراته در پایان رقابتهای قهرمانی کشوربا اعلام اسامی 32 کاراته کای راه يافته به اردوی آماده سازی نحوه برگزاری مسابقات انتخابی را نیز تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای کاراته قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف به مدت سه روز به میزبانی استان مرکزی در شهرستان اراک برگزار شد که در نهایت اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی بزرگسالان اعلام شد. محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته در این خصوص گفت: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در اراک و شناخت نفرات برتر، 32 کاراته کا به مرحله نخست اردوهای آماده سازی تیم ملی دعوت شدند که می بایست عصر روز سه شنبه هفته جاری(اول اسفندماه) باحضور در مجموعه ورزشی شهیدکبکانیان خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کنند.

 

آشوری ادامه داد: کاراته کاهای دعوت شده به اردو، روز چهارشنبه هفته جاری تمرینات سبکی را پشت سرخواهند گذاشت و سپس پنجشنبه و جمعه یکدوره رقابت انتخابی به صورت دوره ای برگزار می کنند. پس از  انجام این رقابت ها  در اوزان 55- و 60-  کیلوگرم 3 نفر در اردو باقی خواهند ماند.در وزن 67- کیلوگرم 4 کاراته کا انتخاب می شوند و در مرحله دوم اردوهای آماده سازی با "سعید احمدی" ملی پوش ایران در مسابقات جهانی فرانسه به رقابت می پردازند.
 

آشوری ادامه داد: در وزن 75- کیلوگرم  3 نفر انتخاب خواهند شد و در مرحله دوم اردوها با "بهمن عسگری"، "سعید فرخی" و "ابراهیم حسن بیگی" که در مسابقات جهانی فرانسه حضور داشتند مبارزه می کنند تا در نهایت 3 نفر در اردو باقی بمانند. ضمن اینکه در وزن 84- کیلوگرم 4 کاراته کا انتخاب خواهند شد و در مرحله دوم اردوها با "علی فداکار" و "مازیار الهامی" اعضای تیم ملی در مسابقات جهانی 2012 مبارزه می کنند و درنهایت 3 نفر در اردو ماندگار خواهند شد.
 

دبیر فدراسیون کاراته در خصوص وزن 84+ کیلوگرم هم گفت: 3 ورزشکار در پایان مسابقات انتخابی این وزن  گزینش خواهند شد و با 3  کاراته کای تیم ملی در مسابقات جهانی (سامان حیدری، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب) رقابت می کنند. در نهایت 3 کاراته کا در اردو باقی خواهند ماند. پس از نشست چند ساعته ای که روز  جمعه با حضور علیرضا سمندر  سرپرست فدراسیون کاراته و مسعود رهنما سرمربی تیم ملی بزرگسالان داشتیم، نحوه برگزاری مسابقات انتخابی را بررسی و در نهايت تصويب کردیم.
 

مرحله دوم تمرینات تیم ملی هشتم اسفندماه با حضور ملی پوشان حاضر در مسابقات جهانی فرانسه آغاز خواهد شد.  سعید احمدی، بهمن عسگری، سعید فرخی، ابراهیم حسن بیگی ، مازیار الهامی، علی فداکار، سامان حیدری، سجاد گنج زاده و ذبیح الله پورشیب ملی پوشان حاضر در مسابقات جهانی 2012 پاریس می باشند. ضمن اینکه امیر مهدی زاده قهرمان مسابقات جهانی فرانسه نیز که به تازگی عمل جراحی داشته است پس از بهبودی کامل در اردوها شرکت خواهد کرد.

  نفرات دعوت شده به مرحله نخست اردوی تیم ملی عبارتند از :

وزن 55-کیلوگرم: مهدی حاتمیان، محمد قاسمی، محمد شایگان، مجید حسن نیا و وحید حسنی پور
وزن 60-کیلوگرم: علیرضا اجدادی، روح اله انقانی، محمد شهریاری، حامد اکبری، هامون درفشی پور، مجتبی شکوهی
وزن 67-کیلوگرم: علی مهدی نژاد، حامد زیگساری، حسین سمندر، محمد غروبی، محمد بخش محمد لو، سعید علیپور، مجید خسروی
وزن 75-کیلوگرم: مرتضی شفائی، کیوان ارزن زرین، هادی داود آبادی، رضا بهرام پور، محمد کیشانی
وزن 84-کیلوگرم: سعید حسنی پور، محسن خسرو بیگی ، مهدی سلطانی