رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی از دستگیری قاتلی خبر داد که مرد طلافروشی را به دلیل اختلافات چندساله به قتل رسانده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ قنبر مداحی در تشریح این پرونده گفت : یکم بهمن امسال پرونده ای با موضوع قتل در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی تبریز قرار گرفت. در جریان بررسی ها مشخص شد که مرد طلافروشی به نام احمد 33 ساله با ضربه های چاقو از پا درآمده است.

وی با بیان اینکه کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بررسی صحنه جرم و جمع آوری دلایل، اقدامات فنی و علمی را برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان انجام دادندگفت: پس از 48 ساعت ماموران سرنخی از مظنون اصلی که احتمال ارتکاب قتل از سوی وی وجود داشت، شناسایی شد.

سرهنگ مداحی افزود: بررسی کارآگاهان نشان داد که فرد مظنون چندروز قبل از وقوع جنایت محل سکونت خود را تغییر داده و به محل نامعلومی رفته است به همین دلیل اقدامات پلیسی برای شناسایی محل سکونت جدید وی انجام شد و پس از مدتی مخفیگاه متهم به قتل در یکی از محلات تبریز شناسایی شد که با حضور نامحسوس ماموران پلیس و تعقیب و مراقبت نهایتا این فرد در عملیاتی در ساعت 5 بامداد دستگیرشد.

وی با اشاره به هویت مقتول به نام بهزاد 25 ساله گفت: بهزاد پس از انتقال به پلیس آگاهی هرگونه ارتباط یا پرونده قتل احمد را انکار کرد اما پس از مدتی لب  به اعتراف گشود و عنوان کرد که در سالهای 85 و 86 با احمد در یک باشگاه ورزشی آشنا شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مقتول و متهم در طول سالهای متمادی با یکدیگر رفاقت داشته و  افراط و تفریط در روابط دوستانه باعث بروز برخی مسایل شده بود بگونه ای که این اختلافات عاقبت بلای جان احمد شده و او را به کام مرگ کشانده بود.