رئیس حزب الدستور مصر با بیان اینکه رئیس جمهور این کشور باید خود را اصلاح کند، اعلام کرد از مرسی نمی خواهد از مقام خود کناره گیری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیه الیوم، محمد البرادعی رئیس حزب الدستور و یکی از رهبران جبهه نجات ملی (ائتلاف اصلی مخالفان مصری) در گفتگو با "سی ان ان" اظهار داشت نمی خواهد محمد مرسی رئیس جمهور مصر کناره گیری کند چرا که وی همچنان فرصت دارد خود را اصلاح کند. محمد مرسی می تواند یک رئیس جمهور دموکراتیک شود، مشروط بر اینکه خود را اصلاح کند.

وی از اینکه شرایط فعلی مصر به گونه ای است که یادآور رژیم حسنی مبارک است ابراز تاسف کرد. البرادعی خاطرنشان کرد: مردم می گویند در دوره مبارک سرکوب، شکنجه، کمبود فرصتهای اقتصادی، نبود عدالت اجتماعی و فقر وجود داشت که اکنون نیز وجود دارد و این در حالی است که لااقل نظم و انضباط در دوره مبارک وجود داشت.

رئیس حزب الدستور خاطرنشان کرد: اما با این وجود مردم مصر نمی خواهند دوره حسنی مبارک که علیه آن انقلاب کردند احیا شود، اما خواهان بهبود اوضاع کشور هستند.

محمد البرادعی تصریح کرد: دولت مصر در شرایط کنونی یک دولت شکست خورده است که به یک دولت شبه نظامی تبدیل شده است، اما این مسئله می تواند تغییر کند. این عضو جبهه نجات ملی در عین حال گفت که وی با گفتگوی ملی با محمد مرسی مخالفت نکرده است.