مرد جنایتکار که با همدستی یک زن ، شوهر او را به قتل رسانده بود با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در این پرونده علی متهم است سال 1382در جریان یک درگیری مرد جوانی به نام میثم را به قتل رسانده است.

او پس از دستگیری در بازجویی ها با اعتراف به جرم خود، گفت: مدت 3 سال بود که با همسر مقتول ارتباط پنهانی داشتم. یک روز او از من خواست تا شوهرش با بکشیم تا راحتتر بتوانیم با هم ارتباط داشته باشیم. ابتدا مخالفت کردم اما اصرارهای او باعث شد قبول کنم. یک بار همسر مقتول به نام نرگس در را بازگذاشت و من به پشت بام خانه شان رفتم. بعد هم شوهرش را به بهانه تعمیر کولر به پشت بام فرستاد. در آنجا من و میثم با هم درگیر شده و من او را مجروح کردم.

وی ادامه داد: بعد از ناکامی در قتل میثم، نرگس نقشه دیگری را کشید و پس از مداوای میثم، من دوباره وارد خانه آنها شده و مرد جوان را در خانه شان به قتل رساندم. با این اعترافات همسر مقتول نیز دستگیر و پرونده آنها برای محاکمه به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

قضات دادگاه پس از محاکمه زن و مرد جنایتکار، علی را به قصاص و همسر مقتول را به زندان محکوم کردند.

در حالیکه رای از سوی قضات دیوان عالی کشور تایید شده بود اولیاء دم با مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رضایت خود را اعلام کردند.

صبح امروز، جلسه محاکمه از جنبه عمومی جرم در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و گفت: با توجه به اقدام متهم و بیم تجری درخواست مجازات قانونی برای وی را دارم.

متهم نیز وقتی در جایگاه قرار گرفت، گفت من اسیر وسوسه های همسر مقتول شده و حالا از کار خود پشیمان هستم. 8 سال است که در زندان هستم و از قضات دادگاه می خواهم مرا ببخشند تا بتوانم زندگی جدیدی را آغاز کنم.

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.