شهردار تهران با اشاره به اهميت توسعه فرهنگ و همچنين دستاوردهاي فرهنگي در سطح كشور و جهان ، گفت: قصد داريم نمايشگاه دائمي بسيار پيشرفته اي را براي ارايه توليدات مكتوب فرهنگي در شهر تهران احداث كنيم.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري "مهر" دكتر محمود احمدي نژاد با اعلام اين خبر در حاشيه ملاقات مردمي با شهروندان منطقه 6 شهرداري تهران، به خبرنگاران گفت: با توجه به سرعت بسيار بالاي توليد علم ، ديگر نمي توان براي عرضه محصولات فرهنگي و دستاوردهاي علمي و فرهنگي يك سال، فضاي كنوني نمايشگاه تهران را به آن اختصاص داد.

وي افزود: حداقل به 10 برابر فضاي عمومي نمايشگاه بين المللي نياز داريم و بر همين اساس شهرداري تهران طرح ايجاد نمايشگاه دائمي بسيار پيشرفته اي را در تپه هاي عباس آباد در دستور كار قرار داد.

احمدي نژاد با اشاره به برگزاري مسابقه طراحي نمايشگاه و استقبال كم نظير دهها گروه از متخصصان و معماران ايراني براي شركت در اجراي اين طرح ، گفت: بيش از 60 طرح به دبيرخانه ارسال شد كه در نهايت با قضاوت متخصصين دانشگاهي و غير دانشگاهي، سه طرح انتخاب شد و به زودي طرح نهايي نيز از بين اين سه طرح گزينش خواهد شد.

شهردار تهران اظهار اميدواري نمود با انتخاب طرح برتر، عمليات اجرايي ايجاد نمايشگاه دائمي شهر تهران قبل از پايان تابستان امسال آغاز شود.

وي گفت: طرح نمايشگاه مذكور برگرفته از فرهنگ ايراني و اسلامي است و بيش از 11 كميته متشكل از اساتيد مختلف علوم بر اجراي كار نمايشگاه به طور تخصصي نظارت خواهند داشت.

احمدي نژاد در بخش ديگري از مصاحبه خود با رسانه هاي جمعي ضمن انتقاد ار برخي رسانه ها در خصوص انعكاس اخبار مربوط به حوزه شهري ، گفت: ما انتظار نداريم كه رسانه ها از شهرداري تشكر كنند ،اما انتظار هم نداريم با بازي هاي رسانه اي مهندسي كشور را زير سوال ببرند.

شهردار تهران به پروژه هاي بوستان 112 هكتاري آزادگان، برج ميلاد و همچنين تونل رسالت اشاره كرد و افزود: متاسفانه پروژه بوستان آزادگان به هنگام افتتاح مورد غفلت واقع شد، در صورتي كه اين پروژه از حيث توجه به كمبودهايي كه براي فضاهاي طبيعي خانوداه ها وجود دارد، حائز اهميت بوده و بزودي با طراحي پروژه نور، آب و صدا در اين بوستان، شاهد يكي از جديد ترين طراحي هاي فضاي شهري خواهيم بود.

وي همچنين با اشاره به آغاز عمليات اجرايي تونل رسالت در سال 75 و پيشرفت فيزيكي كه تا پايان سال 82 فقط 20 درصد بود، تصريح كرد: در مدت كمتر از دو سال بيش از 90 درصد پيشرفت فيزيكي در پروژه داشته ايم كه نشان از توجه مديريت جديد شهري به دغدغه هاي ترافيكي دارد.

احمدي نژاد در عين حال اجراي تونل رسالت را كه به صورت دو قلو و به قطر 16 متر در حال احداث است، در دنيا كم نظير عنوان كرد و گفت: اجراي اين تونل كه به دست مهندسان ايراني صورت مي گيرد، يكي از پيچيده ترين كارهاي فني در دنيا محسوب مي شود.

شهردار تهران برج ميلاد را نماد جسارت مهندسين ايراني خواند و افزود: تمام محاسبات سازه اي به طور دقيق صورت گرفته و بخش عمده اي از برج تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد و در نهايت در پايان سال آينده نيز پروژه به طور صد درصد آماده و تكميل خواهد شد.

وي همچنين از افتتاح بزرگراه نور به طول 4 كيلومتر قبل از آغاز سالگرد ارتحال امام (ره) خبر داد و گفت: همزمان پل بزرگ تقاطع شكوفه نيز اغاز مي شود و 4 مسير از 7 مسير ميدان نور تا تيرماه امسال به بهر برداري مي رسد.