اميردريابان شمخاني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كشورمان تاكيد كرد: بروز هر گونه تشنج و بي ثباتي در منطقه زمينه حضور بيگانگان را فراهم مي كند.

به گزارش خبرگزاري "مهر"، وزراي دفاع جمهوري اسلامي ايران و آذربايجان در نخستين دور مذاكرات رسمي خود بر اجرايي شدن توافقات دو جانبه در زمينه گسترش همكاري هاي دفاعي و نظامي تاكيد كردند.

در اين دور از مذاكرات، طرفين صلح و ثبات منطقه اي را منوط به همكاري موثر و اتخاذ سياستهاي مستقل دفاعي - امنيتي از سوي كشورهاي منطقه و با مشاركت يكديگر داشتند.

دريابان شمخاني در اين مذاكرات اشتراكات فرهنگي، تاريخي و مذهبي در كشور را زمينه مناسبي براي گسترش مناسبات دو كشور به ويژه در حوزه همكاري هاي دفاعي و نظامي دانست وخاطر نشان كرد: همكاري هاي دفاعي - نظامي دو كشور عليه هيچ كشور ثالثي نخواهد بود، همچنانكه از هيچ كشور ثالثي تاثير نخواهد پذيرفت.

دريابان شمخاني در زمينه مسائل مربوط به درياي خزرهم گفت: جمهوري اسلامي ايران، درياي خزر را درياي صلح و دوستي مي داند و اعتقاد دارد صلح و ثبات پايدار در آن، منوط به همكاري هاي جمعي، اعتماد متقابل و پرهيز از درگير شدن در يك مسابقه تسليحاتي است.

ژنرال صفر ابي اف وزير دفاع آذربايجان نيز با اشاره به سفرهاي متقابل روساي جمهوري اسلامي ايران و آذربايجان و همچنين سفر اخير امير دريابان شمخاني به اين جمهوري، اراده مسئولان دو كشور در گسترش مناسبات في مابين به حوزه همكاري هاي دفاعي و نظامي را "موثر" دانست.

پيش از آغاز اين مذاكرات، مراسم استقبال رسمي امير دريابان شمخاني از ژنرال صفر ابي اف برگزار شد.