چاپ اول و دوم كتاب " جام جهاني در جواديه " - نوشته داوود اميريان در مدت زماني كمتر از شش ماه به اتمام رسيد ، اين موضوع نويسنده را بر آن داشته است تا به زودي رماني ديگر هم براي نوجوانان بنويسد .

به گزارش خبرنگار كتاب مهر ، " جام جهاني در جواديه " توسط نشر قدياني منتشرشده است و درنمايشگاه كتاب تهران نيز عرضه شد . 

اين رمان كه تقديرشده ازسوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است ، داستاني در ارتباط با مسابقات فوتبال نوجوانان درمحله جواديه تهران است . به گزارش مهر، داستان اين كتاب از اين قرار است كه : آلكس هيوارد ، فرزند سفيركانادا كه درتهران زندگي مي كند با سياوش ، يكي از بچه هاي محله جواديه كه اندكي به زبان انگليسي تسلط دارد دوست مي شود وسياوش به او زبان فارسي مي آموزد وآلكس هم به او كمك كمي كند تا زبان انگليسي اش را تقويت  كند .



داوود اميريان
-----------

آلكس ، ماجراي يك دوره مسابقه فوتبال را درجواديه از سياوش مي شنود و يك تيم ازبچه هاي كانادايي را براي مسابقه معرفي مي كند ، اما كاربه همين جا ختم نمي شود و تيم هايي ازكشورهاي ديگرهم ازراه مي رسند ؛  اسپانيا ، ايتاليا، ژاپن ، چين ، سوئيس ، آرژانتين ، برزيل و... از عرب هاي كوچه مروي  و بچه هاي كارگرافغاني هم تيم هايي معرفي مي كنند  و به  تدريج يك جام جهاني كوچك  در محله جواديه تهران شكل مي گيرد . 

گفتني است " جواديه " از محله هاي قديمي تهران است كه تا به حال مورد عنايت برخي از اهل قلم و ادب قرار گرفته است و نام آن به تصريح و تلويح در آثار ادبي آمده است ، براي نمونه مي توان به يكي از شعرهاي عمران صلاحي كه در گونه شعر اجتماعي سروده شده ، اشاره كرد : من بچه جواديه ام / از پل كه بگذري / غم هاي سرزمين من آغاز مي شود ...